Jump to content

Tidsrele til dusjpumpe


tomcat

Recommended Posts

Er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak på et tidsrele for 12 volt? Jeg tenker på et som gis en impuls og så holder åpent i feks 30 sekund.

 

Planen er å sette noe slikt på knappen for å pumpe ut vann i dusjen for å slippe å stå å holde på denne i det som virker lenge når man bare står der å holder ?

Link to post
Share on other sites

Hvorfor tidsstyrt?

Jeg har en uttreksbryter og trekker ut denne mot slutten av kroppsvasken og trykker den inn igjen når pumpen slurper luft.

Funker helt utmerket og dusjpumpen lager såpass mye støy at jeg ikke er redd for at jeg skal glemme den.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Strombryter/Uttrekksbryter-2000016447/

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Uttrekksbryter er jo en kjempeide! En sak jeg tenker er om jeg må/bør flytte bryteren dra der den nå står, som er noe eksponert for vann under dusjing (knappen er idag dekket av en gummihette) til et tørrere sted. Er vel ikke greit å få en vanntett uttrekksbryter...

Link to post
Share on other sites

Hadde også uttrekksbryter i forrige båten, var inne på badet, men ikke akkurat i "dusjsona". Nå har jeg denne varianten, trodde dette var mest vanlig, så slipper du tenke på noen bryter. Blir vel litt ekstra arbeid, så kanskje ikke så aktuelt :

http://www.bestmarin.no/Produkter/VVS-og-lenseutstyr/Lensepumper-12/24/230V/Lensepumper-12/24/230V/Dusjdrenering-komplett-Rule-12-V100304-p0000003943

Link to post
Share on other sites

min bryter er plassert i karmen over overskapet til vasken, helt oppunder slik at jeg skal søle MYE for å sprute på den. Selve bryteren er jo inni skapet og det er bare knotten som stikker ut. Jeg kan trekke den ut mens jeg dusjer og har øynene fulle av såpe om jeg vil. Jeg vet jo at den er oppe til høyre i rommet jeg står i.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...