Jump to content

TWC laderegulator


Allan E

Recommended Posts

Hei , målte ladespenning nå i helga og den var på 15.3 volt. Blir batteriene mine grillet eller kan jeg satse på at voltmeteret viser litt mye?

Det er installert TWC laderegulator her men jeg vet ikke om denne er til å regulere. Hvor finner jeg denne regulatoren, åssen ser en slik en ut?

 

Er det noen her som kjenner denne regulatoren?

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke regulatoren din, men 15,3 volt høres særdeles spenstig ut. Til og med for Hula som lader på 14,7 volt "flatt". Leste nettopp at min nye Sterling lader kjører max. 14,8 volt.

 

Bobler det godt i batteriene, så får de i hvert fall nok strøm, for å si det slik. Da kan du vel i såfall anta at måleren din ikke er så hakkende gal. Du kan også måle syrevekten.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

15,3 volt er ok hvis spenningen ikke holder dette nivået over lengre tid.

 

TWC regulatoren har en arbeids syklus der spenninga blir øket i pulser over 15 volt en viss periode for så gå over til normal spenning en lengre periode for å fjerne sulfaterin inne på batteri platene.

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...