Tropic1 Startet 25.Mars.2016 Del på Facebook Startet 25.Mars.2016 Er på jakt etter ny propell til baugthrusteren min, men klarer ikke finne frem til noe på nett.. Info: Solgt av anchourlift Ilerød i 2001 Sidethruster ST 60, står anchourlift på bryterpanelet.. I bruksanvisningen står det at produsenten heter BCS marine, men finner ikke noe på nett. For åvrig se info på bilder Noen som drar kjennsel på dette, hva det kan være og hvor man får kjøpt reservedeler ? Får opp i google at anchorlift Ilerød ikke eksisterer nå.. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Baugpropell hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Mars.2016 Del på Facebook Svart 25.Mars.2016 Her er det vel noe for deg: http://www.mitgroup.co.uk/bcs Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2016 Del på Facebook Svart 25.Mars.2016 Se her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tropic1 Svart 25.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2016 Takk for det. Kan jo prøve å ringe anchorlift Ilerød til tirsdag. Men fikk opp på et søk i google at ikke firmaet eksisterte lengre Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Mars.2016 Del på Facebook Svart 25.Mars.2016 Jeg vet ikke, men det skader jo ikke. Men det var i hvert fall Rune Ilerød som først drev Ilerød båtutstyr og camping på Vinterbro for senere å drive Ancholift i Oslo Alnabru(?). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Så vidt jeg har oppfattet, så har foretak med Ilrød i navnet gått konkurs en rekke ganger. Men det du avbilder har mange likhetstrekk med produkter fra Sleipner. Til og med modellbetegnelsen er identisk. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 propellen o fastsettingen minner veldig om min gamle Vetus. ny seksblad. propp ser ut så her http://www.vetus-shop.com/vetus-bow-thruster-propeller-blade-dia185mm-for-50607595k-p-946.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 (redigert) Enig, det som er sikkert, er at Ilrød aldri har produsert en eneste dings av noe som helst når det gjelder baugpropell. Men jeg vil anta at man har lagt seg i selen for å maskere produktene for å sikre andrehåndsmarkedet. Om tunneldiameteren stemmer, så skulle det ikke undre meg om dette settet sklir på plass. Det går vel an å ta direkte kontakt med Vetus på bakgrunn av fotografi og spec. på elektromotoren. Betegnelsen SP 60 speiler hos Sleipner hen på SP= Single Propell og 60= skyvekraft i kg linket til en gitt spenning inn på motoren. Så at dette gir føringer tilbake til en Vetus med 60 kg skyvekraft kan være en nærliggende tanke. Etter at Ilrød Båt og Camping sluttet på Vinterbro, var jeg og kjøpte fendere og lensepumpe hos Ilrød på Etterstad. Det er mange år siden de opphørte på den adressen. Hva/hvor/hvem når det gjelder Ilrød nå har jeg ingen peiling på. Redigert 26.Mars.2016 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 det du avbilder har mange likhetstrekk med produkter fra Sleipner. Til og med modellbetegnelsen er identisk. Likhetstrekk, men kanskje ikke helt likt? Propellbladene ser veldig like ut som den gamle typen til Sleipner, men bosset ser ulikt ut. Skal Sleipnerdelene passe over må dessuten utformingen av aksling være identisk, og det skal kanskje litt til? Men det er jo bare å ta av og sjekke. Modellbetegnelsen er kanskje lik, men ikke identisk. Denne heter "Sidetruster ST60". Sleipner sin heter "Sidepower SE60", den gamle het SP. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Trodde jeg prøvde å beskrive at dette heller mot at det er en Vetus. Motoren er også temmelig identisk med de Sleipner bruker. Eller har du noen bedre ide til løsning Komodo? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Ja, jeg har en bedre løsning. Som jeg nevnte er det jo bare å ta av propellen og sjekke. Man finner ut mye med et skyvelære. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Må bli skyvelære fra Vetus da? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tropic1 Svart 26.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Takk for alle tips så langt. Får følge det vetus sporet :) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 26.Mars.2016 Del på Facebook Svart 26.Mars.2016 Anchorlift (Ilerød) har utsalg av wincher i Leangbukta i Asker. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tropic1 Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2016 Denne butikken er fortsatt oppe å går ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mars.2016 Del på Facebook Svart 27.Mars.2016 Åpen informasjon tilgjengelig på nettet: Tror jeg ville satset på alternativ leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Mars.2016 Del på Facebook Svart 27.Mars.2016 Her er det vel ikke snakk om å kjøpe propell fra en eller annen utgave av et "Ilerød" firma, men kanskje noen derfra kan hjelpe med opplysninger om hvor skaffe rett propell? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 27.Mars.2016 Del på Facebook Svart 27.Mars.2016 Jepp, derfor sakset jeg med mob.nr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.