Jump to content

Anchorlift Sidethruster ST 60, hvor kjøpe reservedeler?

Tropic1

Recommended Posts

Er på jakt etter ny propell til baugthrusteren min, men klarer ikke finne frem til noe på nett..

Info:

Solgt av anchourlift Ilerød i 2001

Sidethruster ST 60, står anchourlift på bryterpanelet..

I bruksanvisningen står det at produsenten heter BCS marine, men finner ikke noe på nett.

For åvrig se info på bilder

Noen som drar kjennsel på dette, hva det kan være og hvor man får kjøpt reservedeler ?

Får opp i google at anchorlift Ilerød ikke eksisterer nå..

bilde

bilde

bilde

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Baugpropell hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Jeg vet ikke, men det skader jo ikke. Men det var i hvert fall Rune Ilerød som først drev Ilerød båtutstyr og camping på Vinterbro for senere å drive Ancholift i Oslo Alnabru(?).

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enig, det som er sikkert, er at Ilrød aldri har produsert en eneste dings av noe som helst når det gjelder baugpropell. Men jeg vil anta at man har lagt seg i selen for å maskere produktene for å sikre andrehåndsmarkedet. Om tunneldiameteren stemmer, så skulle det ikke undre meg om dette settet sklir på plass. Det går vel an å ta direkte kontakt med Vetus på bakgrunn av fotografi og spec. på elektromotoren. Betegnelsen SP 60 speiler hos Sleipner hen på SP= Single Propell og 60= skyvekraft i kg linket til en gitt spenning inn på motoren. Så at dette gir føringer tilbake til en Vetus med 60 kg skyvekraft kan være en nærliggende tanke.

Etter at Ilrød Båt og Camping sluttet på Vinterbro, var jeg og kjøpte fendere og lensepumpe hos Ilrød på Etterstad. Det er mange år siden de opphørte på den adressen. Hva/hvor/hvem når det gjelder Ilrød nå har jeg ingen peiling på.

Redigert av Hulda (see edit history)

det du avbilder har mange likhetstrekk med produkter fra Sleipner. Til og med modellbetegnelsen er identisk.

Likhetstrekk, men kanskje ikke helt likt? Propellbladene ser veldig like ut som den gamle typen til Sleipner, men bosset ser ulikt ut. Skal Sleipnerdelene passe over må dessuten utformingen av aksling være identisk, og det skal kanskje litt til? Men det er jo bare å ta av og sjekke.

Modellbetegnelsen er kanskje lik, men ikke identisk. Denne heter "Sidetruster ST60". Sleipner sin heter "Sidepower SE60", den gamle het SP.

Anchorlift (Ilerød) har utsalg av wincher i Leangbukta i Asker.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Her er det vel ikke snakk om å kjøpe propell fra en eller annen utgave av et "Ilerød" firma, men kanskje noen derfra kan hjelpe med opplysninger om hvor skaffe rett propell?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...