Jump to content

Innredning til båt


Kjell

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er i ferd med å ominnrede / modernisere innredningen i båten min.

 

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt innredning som for eks. hele pantryseksjoner til båt?  Det er sikkert lokale snekkerverksteder rundt i Norge som lager slikt interiør.

 

Båten min er en 1970 mod. Teal 18 Cabin med 90 hk. Johnson.

Båten fant jeg forlatt og oppgitt i en hage på Nesodden sommeren 2000

Kjøpte den rimelig, og har allerede rukket å legge ned en del penger i oppussing.

Den er nå pusset opp til akseptabel standard.

 

Det er opprinnelig ikke noe pantryseksjon i denne båten. Det vil jeg ha, så midlertidig er det satt innn en benk der en av stolene sto.

 

Ringte nettopp Nidelv Båtbyggeri i Arendal, og det var fullt mulig å få kjøpt hele pantryseksjonen til for eks. Nidelv 26 Classic.

Hvis man klikker på bilde av Nidelv 26 Classic og deretter på Innredning, ser man seksjonen.

 

Fikk ikke prisen på denne seksjonen i dag, for dette var et litt unormalt spørsmål. Skulle ringe tilbake på mandag.

Tar i mot tips med takk!

 

Kjell

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Er det noen som har erfaring med å bygge inn skyvedør i båt?

Har laget det meste, men mekanismen på skyvedøren er jeg litt usikker på. Særlig med tanke på type skinner, støy, osv. Vurderer å bruke trelister til å lage skinner av.

 

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Heisann

 

Han jeg kjøpte min Skagerak 900 av driver et snekkerverksted i Arendal, og bygger innredning for bla. Nor Star, Skagerak og JODA, og kan sikkert hjelpe deg med det meste. Her er mailadressen hans: rgjenn@online.no.

 

Selskapet heter Olav R. Gjennestad Snekkerverksted, og telefonnummeret er 37086945

Lykke til

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Jeg driver også å planlegger bordløsninger i båten min om dagen.

Sjekket litt rundt. Bare en loddrett aluminiums søyle til understell koster jo 1500 kr hos fagforhandlere. Tydligvis mye å spare på å kunne gjøre litt selv. Vurderer å kjøpe noe finergreier å skjære til.

 

Tar gjerne imot tips om butikker eller steder der man kan kjøpe brukt. Synd det ikke finnes båtopphuggere som selger deler...

 

 

Anabelle :smiley:

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...