Diplom-is Startet 29.Mai.2005 Del på Facebook Startet 29.Mai.2005 (redigert) Er det noe som kan vite hva temperaturen skal være på fett boksen og metallet rundt som står på propell akselen. Jeg har en Hanto 24 med 50HK yanmar.Jeg har en gammel type som mann skal skru til 1 omdreining etter endt tur. Skal den være kald, lunket eller slik at mann ikke kan ta på den. Redigert 30.Mai.2005 av Diplom-is (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Mai.2005 Del på Facebook Svart 29.Mai.2005 Varm betyr at det er friksjon. Og det skal du ha så lite av som mulig av. At den er litt lunken er sikkert OK. Er den varm, er det mindre OK. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 (redigert) Kommer an på type tettning og akselturtall. Talg/simringer? Hvilken båttype, motor har du? Toppturtall på motor og gearreduksjon? Har du relativt høyt akselturtall på marsjfart så vil pakkboksen bli ganske varm. Jeg og andre har skrevet litt om det i tidligere innlegg så søk etter de. Hvis du har høyt akselturtall er det ekstra viktig å huske og lufte pakkboksen ved sjøsetting også. Når det gjelder mengden fett så er en omdreining på fettkoppen rimlig sikkert for mye etter hvert tur. Vri heller på fettkoppen før hver tur da fettet er kaldt. Da strammer du etter slakken + bittelitt. Redigert 30.Mai.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.