Draconoobie Startet 27.Mars.2016 Del på Facebook Startet 27.Mars.2016 Hei! Må be om råd her nok en gang! Er nå på vei til å lakke båten, venter bare på litt høyere temperatur men det er en ting som plager meg; Forrige eier hadde malt båten med Bengalakk, jeg har slipt ned hele båten men er jo klart det vil sitte igjen rester av Bengalakk noen steder. Spørsmålet er: Vil det by på problemer å smøre 2-komponent over områder med Bengarester? Spurt både leverandør av 2-komponent malingen og i butikk og fått avvikende svar. Setter pris på erfaringer herifra! På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.Mars.2016 Del på Facebook Svart 27.Mars.2016 Prøv på et lite område der du ser det er rester av Bengalacen. Tokomponent oppå enkomponent kan koke opp, men ikke alltid. Tar du en test finner du fort ut om det koker opp og kan skrape og slipe vekk dette før en grundigere sliperunde for å få vekk alle restene. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Prøv med eit tynt lag epoksy grunning,om det går greit legg på nok eit strøk la det tørke.Om det går bra er det bare å sprøyte i vei med 2k lakken Sitér dette innlegget Link to post
Draconoobie Svart 28.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Takk for svar! Er det noen som har prøvd å male over Benga? Han i butikken mente at det ikke skulle være noe problem men kunne ikkegarantere da han ikke kjente merket jeg skulle bruke (International). Sidene er jeg trygge på men på dekk der det er antiskli overflate er rester i rillene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.