Jump to content

Brukt kartplotter?


Scand_550

Recommended Posts

Har handlet fra www.tigergps.com

 

Bra priser, leveranse m/UPS etter 4-5 dager

 

Betalte med kredittkort. En kompliserende faktor var at de krevde ekstra verifikasjon fordi det var et utenlandsk (ikke amerikansk) kredittkort, og jeg måtte faxe kopi av kortet + førerkort til USA.

 

Tigergps tok betalt for gps + porto, og noen dager etter leveranse kom det faktura fra UPS på momsen.

Redigert av hymer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan innformere om at jeg kan tilbyde Garmin GPS GPSMAP 172C (EU) Marineplotter, Ekstern for kr 6200,-

eventuelt denne

Garmin GPSMAP 276C - GPS-mottaker Marineplotter, bil/båt

For kr 6650,-

Men dette gjelder kun til de på baatplassen.no..

Nye med full garanti.

Redigert av celzeron (see edit history)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Halv pris fra USA?!? Noen som har noen adresser?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kjøpte fra USA i fjor. Ca 40% av prisen i Norge for min ferdig levert/fortollet.

 

Det er innimellom (ofte) kampanjetilbud hvor du kan få f eks utgående modell eller en modell som den aktuelle e-shopen skal ha ut av sortiment svært gunstig.

 

Søk på nettet etter det du ønsker deg. Jeg har handla noen dusin ganger over nettet med USA og Østen, og har fortsatt (knock on wood) tilgode å bli "lurt" på varen, kvaliteten, lev tider og kredittkortet.

 

Noen her nevner at de måtte legitimere ekstra pga ikke-USA kredittkort. Har ikke opplevd det.

 

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Dumt spørsmål kanskje..

Slik jeg forstår det må man kjøpe kartbrikker over de aktuelle områder man har tenkt å ferdes i.

Er det da noe problemer å få brikker over hjemmlige trakter når man da handler plotter over dammen ?

Kan man kjøpe brikkene her i landet og de passer i plotteren jeg eventuelt hadde kjøpt der borte?

 

Spør i uvitende...

Link to post
Share on other sites

Ok.

Ser jo at det er helt andre priser der borte..

Føler liksom ikke at plotter er en "nødvendighet" der jeg glir frem i 10 knop

men morro hadde det jo vært å ha likevel..

 

Hva tilkommer prisene ? er det kun moms ? å frakt selvfølgelig..

Link to post
Share on other sites

Slik jeg forstår det må man kjøpe kartbrikker over de aktuelle områder man har tenkt å ferdes i.

Er det da noe problemer å få brikker over hjemmlige trakter når man da handler plotter over dammen ?

Kan man kjøpe brikkene her i landet og de passer i plotteren jeg eventuelt hadde kjøpt der borte?

Ingen grunn til å betale ekstra for kart i Norge, hvis du likevel skal bestille fra USA. Du får oppdaterte kart over norske områder (f.eks. MEU041R) som er identisk med det du får kjøpt her til lands.

 

Selv kjøpte jeg Bluechart Atlantic på CD, samt en blank minnebrikke og programmerer. Dette er en genial løsning, da du da kan planlegge seilas på PC og overføre data til plotteren. I tillegg kan du programmere 2 brikker på en lisens...

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg en Garmin Gps i båten fra før.

kan et alternativ være å gå til anskaffelse av en brukt bærbar pc å få lagt inn kart program på den?

Vil det være noe problem å få koblet min gps til pc?

Tenker koblinger/kontakter.. vet ikke hvor gammel den er desverre.

noen erfaringer rundt dette?

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg en Garmin Gps i båten fra før.

kan et alternativ være å gå til anskaffelse av en brukt bærbar pc å få lagt inn kart program på den?

Vil det være noe problem å få koblet min gps til pc?

Tenker koblinger/kontakter.. vet ikke hvor gammel den er desverre.

noen erfaringer rundt dette?

Temaet PC som kartplotter har vært diskutert her på baatplassen mange ganger. De aller fleste Garmin modellene er enkle å koble til en PC. Hvis du ikke har bærbar pc fra før av, ville jeg nok heller brukt pengene på å kjøpe en kartplotter. En stor ulempe med bærbar pc er at skjermen ikke er bruktbar i sollys, og at maskinen ikke er særlig glad i maritimt miljø.

Link to post
Share on other sites

Har tidligere satt opp mini itx pc`er til bruk i bil og båt, disse er på størrelse med en cd spiller til bil, går på 12 volt, har touchscreen, CF gps modul, mini tastatur og mus, kan tikobles tv og brukes som et multimedie anlegg i båten, dvd spiller +++

 

En slik konfigurasjon vil koste ca 10 000 og er ideel i båt.

 

Har selv bygd lignende som jeg hadde montert inn i en ford van jeg hadde..

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Sikkert litt dumt spørsmål, men eg er totalt utvitende om kordan strøm dei har i veggen i USA så kva får eg med av lader om eg kjøper ein Garmin GPSMAP276C derfra..? Den har jo oppladbart batteri og er portabel og bør jo derfor kunne lades via stikket i veggen hjemme og ikkje bare via 12V på ein eller anna måte i båten (sigarettenner rekner eg med følger med)... Må eg kjøpe ein egen lader til dette her hjemme eller følger det med eit eller anna i pappeksen som eg kan bruke :crazy:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg en Garmin Gps i båten fra før.

kan et alternativ være å gå til anskaffelse av en brukt bærbar pc å få lagt inn kart program på den?

Vil det være noe problem å få koblet min gps til pc?

Tenker koblinger/kontakter.. vet ikke hvor gammel den er desverre.

noen erfaringer rundt dette?

<{POST_SNAPBACK}>

Nå kan vi få skjermer ned til 2000 kr. Bærbar pc er nå tingen. Mulighetene er derfor mange. Mye endrer seg på få år.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...