Scand_550 Startet 29.Mai.2005 Del på Facebook Startet 29.Mai.2005 Er dette noe å satse på? Trenger noen gode råd.. Er helt blank på dette området. Tips mottas med stor takk. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18307361#qer Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 29.Mai.2005 Del på Facebook Svart 29.Mai.2005 Denne føyer seg inn i flere andre auksjoner. Mitt råd: Skygg unna! Ny plotter av samme merke i dag koster i underkant av 11.000,- Den plotteren kostet ikke 20.000 for 1 år siden. Sjekk priser på nye før du kjøper brukt. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 30.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 okai. Takker for vettugt svar Johnsø Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 (redigert) Se på ny plotter fra Navman, tror Seatronic har dem. Ellers kan du kjøpe de til ca. halv pris, fra USA, levert rett hjem på 2-3 dager. Faxen Redigert 30.Mai.2005 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
havardos Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Halv pris fra USA?!? Noen som har noen adresser? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Kanskje her: http://www.jandhproducts.com/index.asp eller her: http://www.planetgps.net/planet-gps/ To steder å starte i alle fall. Har ikke erfaring fra å handle med noen av dem. tj Sitér dette innlegget Link to post
hymer Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 (redigert) Har handlet fra www.tigergps.com Bra priser, leveranse m/UPS etter 4-5 dager Betalte med kredittkort. En kompliserende faktor var at de krevde ekstra verifikasjon fordi det var et utenlandsk (ikke amerikansk) kredittkort, og jeg måtte faxe kopi av kortet + førerkort til USA. Tigergps tok betalt for gps + porto, og noen dager etter leveranse kom det faktura fra UPS på momsen. Redigert 31.Mai.2005 av hymer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 (redigert) Har selv handlet plotter hos GetFeetWet. Kan anbefales på det varmeste. Knall på pris, og rask levering via USPS Global Express (som er en fordel, da UPS og andre tar seg godt betalt for tollbehandling). Redigert 31.Mai.2005 av Dassic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 (redigert) Kan innformere om at jeg kan tilbyde Garmin GPS GPSMAP 172C (EU) Marineplotter, Ekstern for kr 6200,- eventuelt denne Garmin GPSMAP 276C - GPS-mottaker Marineplotter, bil/båt For kr 6650,- Men dette gjelder kun til de på baatplassen.no.. Nye med full garanti. Redigert 1.Juni.2005 av celzeron (see edit history) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
evenR4u Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Halv pris fra USA?!? Noen som har noen adresser? <{POST_SNAPBACK}> Jeg kjøpte fra USA i fjor. Ca 40% av prisen i Norge for min ferdig levert/fortollet. Det er innimellom (ofte) kampanjetilbud hvor du kan få f eks utgående modell eller en modell som den aktuelle e-shopen skal ha ut av sortiment svært gunstig. Søk på nettet etter det du ønsker deg. Jeg har handla noen dusin ganger over nettet med USA og Østen, og har fortsatt (knock on wood) tilgode å bli "lurt" på varen, kvaliteten, lev tider og kredittkortet. Noen her nevner at de måtte legitimere ekstra pga ikke-USA kredittkort. Har ikke opplevd det. evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Scand_550 Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Dumt spørsmål kanskje.. Slik jeg forstår det må man kjøpe kartbrikker over de aktuelle områder man har tenkt å ferdes i. Er det da noe problemer å få brikker over hjemmlige trakter når man da handler plotter over dammen ? Kan man kjøpe brikkene her i landet og de passer i plotteren jeg eventuelt hadde kjøpt der borte? Spør i uvitende... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Kan man kjøpe brikkene her i landet og de passer i plotteren jeg eventuelt hadde kjøpt der borte? Ja, du kan kjøpe brikker her. Har ingen betydning hvilket land plotteren er kjøpt i. Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Kjøpte selv en Interphase V6i av www.marine.com. Sendte via Jetcarrier. Prisen totalt for 2 stk. inkl. mva og frakt kr. 10.738,- Prisen for 1 stk. i norge var da 10.900,- Plotteren er kompatibel med MAX kratene fra C-Map. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Ok. Ser jo at det er helt andre priser der borte.. Føler liksom ikke at plotter er en "nødvendighet" der jeg glir frem i 10 knop men morro hadde det jo vært å ha likevel.. Hva tilkommer prisene ? er det kun moms ? å frakt selvfølgelig.. Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Slik jeg forstår det må man kjøpe kartbrikker over de aktuelle områder man har tenkt å ferdes i. Er det da noe problemer å få brikker over hjemmlige trakter når man da handler plotter over dammen ? Kan man kjøpe brikkene her i landet og de passer i plotteren jeg eventuelt hadde kjøpt der borte? Ingen grunn til å betale ekstra for kart i Norge, hvis du likevel skal bestille fra USA. Du får oppdaterte kart over norske områder (f.eks. MEU041R) som er identisk med det du får kjøpt her til lands. Selv kjøpte jeg Bluechart Atlantic på CD, samt en blank minnebrikke og programmerer. Dette er en genial løsning, da du da kan planlegge seilas på PC og overføre data til plotteren. I tillegg kan du programmere 2 brikker på en lisens... Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 (redigert) Hva tilkommer prisene ? er det kun moms ? å frakt selvfølgelig.. Kun frakt og norsk merverdiavgift tilkommer, med mindre du gjør noen grep for å unngå momsen (fullt mulig og helt lovlig, men det trenger vi ikke diskutere her). Redigert 1.Juni.2005 av Dassic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Nå har jeg en Garmin Gps i båten fra før. kan et alternativ være å gå til anskaffelse av en brukt bærbar pc å få lagt inn kart program på den? Vil det være noe problem å få koblet min gps til pc? Tenker koblinger/kontakter.. vet ikke hvor gammel den er desverre. noen erfaringer rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Nå har jeg en Garmin Gps i båten fra før. kan et alternativ være å gå til anskaffelse av en brukt bærbar pc å få lagt inn kart program på den? Vil det være noe problem å få koblet min gps til pc? Tenker koblinger/kontakter.. vet ikke hvor gammel den er desverre. noen erfaringer rundt dette? Temaet PC som kartplotter har vært diskutert her på baatplassen mange ganger. De aller fleste Garmin modellene er enkle å koble til en PC. Hvis du ikke har bærbar pc fra før av, ville jeg nok heller brukt pengene på å kjøpe en kartplotter. En stor ulempe med bærbar pc er at skjermen ikke er bruktbar i sollys, og at maskinen ikke er særlig glad i maritimt miljø. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Bruker PC i båt og er lite sjenert av sollys. Fordelen er jo at man har større skjerm. Dersom man ikke unngår sollys inn på skjermen kan dette være løsningen. http://www.hoodman.no/content/view/full/54 Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Har tidligere satt opp mini itx pc`er til bruk i bil og båt, disse er på størrelse med en cd spiller til bil, går på 12 volt, har touchscreen, CF gps modul, mini tastatur og mus, kan tikobles tv og brukes som et multimedie anlegg i båten, dvd spiller +++ En slik konfigurasjon vil koste ca 10 000 og er ideel i båt. Har selv bygd lignende som jeg hadde montert inn i en ford van jeg hadde.. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Troll 20 Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 Sikkert litt dumt spørsmål, men eg er totalt utvitende om kordan strøm dei har i veggen i USA så kva får eg med av lader om eg kjøper ein Garmin GPSMAP276C derfra..? Den har jo oppladbart batteri og er portabel og bør jo derfor kunne lades via stikket i veggen hjemme og ikkje bare via 12V på ein eller anna måte i båten (sigarettenner rekner eg med følger med)... Må eg kjøpe ein egen lader til dette her hjemme eller følger det med eit eller anna i pappeksen som eg kan bruke Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
kristian Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 (redigert) I USA er det 110 volt, hva som følger med av ladeutstyr vet jeg ikke, men det bør du finne på nettsiden der du bestiller, kanskje en av ulempene med å kjøpe i USA? Ser de selger den i Kristiansand for kr.6690,- Hva er prisen ferdig levert og tollet fra USA? Redigert 3.Juni.2005 av kristian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco2000 Svart 3.Juni.2005 Del på Facebook Svart 3.Juni.2005 På noen nettsteder i USA kan du velge om du skal ha med 110v, eller230v lader. Sitér dette innlegget Link to post
Havgaper Svart 6.Juni.2005 Del på Facebook Svart 6.Juni.2005 Nå har jeg en Garmin Gps i båten fra før. kan et alternativ være å gå til anskaffelse av en brukt bærbar pc å få lagt inn kart program på den? Vil det være noe problem å få koblet min gps til pc? Tenker koblinger/kontakter.. vet ikke hvor gammel den er desverre. noen erfaringer rundt dette? <{POST_SNAPBACK}> Nå kan vi få skjermer ned til 2000 kr. Bærbar pc er nå tingen. Mulighetene er derfor mange. Mye endrer seg på få år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.