Lysekil Startet 28.Mars.2016 Del på Facebook Startet 28.Mars.2016 Jeg vurderer å sette inn en AIS transponder i seilbåten, og denne dukket opp på ebay. Vil vel komme på 4000,- med frakt, og da med egen skjerm som AIS radar og GPS. Jeg har en NASA AIS mottaker som jeg ikke får til å snakke med med min nye Garmin plotter, så i tilfelle bytter jeg den ut med denne som en frittstående løsning. NASA mottakeren fungerte brukbart med min gamle Northstar plotter, men denne sa takk for seg i høst. Har noen av dere erfaringer med denne, eller synspunkter. http://www.ebay.com/itm/4-3-Color-LCD-Class-B-AIS-Transponder-Combo-High-GPS-Navigator-HP-33A-CE-/281671095993?hash=item4194e7d6b9:g:TzQAAOSw7aBVF79a Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 (redigert) Blir vel nærmere 5 enn 4000kr. Men du bor kanskje ikke i Norge så jeg nå... Redigert 28.Mars.2016 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 $375 fra aliexpress.com Sitér dette innlegget Link to post
skagenekspressen Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Denne var interessant! Det eneste jeg savner er NEMA 2000 (for mulighet til sammenkobling med plotter). Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Jeg har en NASA AIS mottaker som jeg ikke får til å snakke med med min nye Garmin plotter, så i tilfelle bytter jeg den ut med denne som en frittstående løsning. Jeg syns det er meget merkelig at du ikke får de to til å prate sammen. Det burde ikke være noe problem, da jeg vil tro at Garmin plotteren din har NMEA inngang. Det er viktig at du konfigurer plotteren til riktig hastighet på porten. Det er så mye enklere å ha AIS målene opp på den skjermen du navigere med. Å ha det på en annen skjerm er en dårlig løsning. Det er kanskje noen med kunnskap her på baatplassen, som bor i nærhetne, som kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lysekil Svart 4.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2016 Med litt mere innsats på knappene fikk jeg NASA ais receiver på talefot med Garmin. Garmin må stå i NMEA high speed communication mode, Da fungerte det fint Fikk umiddelbart opp alarm fra en tankbåt på veg inn til Preemraf i Lysekil, og den kom opp på displayet - Da venter jeg nok litt med klasse B transponder. Takk for tipset Arkmarin - Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.