Jump to content

Nidelv 23 - erfaringer?


vidarbre

Recommended Posts

Vurderer forskjellige båter, og kom over en Nidelv 23 i pen skikk. Denne har en AQ225 med DP, og lurte på feks. sjøegenskaper og forbruk. 1,3-1,6 l/nm, er det urealistisk? Er godt utstyrt, så litt ekstra vekt må påregnes. Er det plass til rekkeseks diesel når man skal bytte engang?

Redigert av vidarbre (see edit history)

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Nidelv 23 er vel "faren" til Nidelv 690. Om det blir mindre Nidelv, ser 18-foteren kurant ut også. Og forholdsvis rimelige med AQ140 o.lign.

 

Snekke er uaktuelt foreløpig, er vel alt for "ungdom" ennå! :cheers:

Ellers så har jeg sett litt på Maxi 87, Jeanneu Rush 77 og slikt. Liker både fart og kos, og å forene disse koster for mye!

Synes ikke det er kos med RAMLERAMLE av en diesel i 6-7 knop. Heller seil og 2-10 eller heftig bølgelek i 20+ :sailing:

Redigert av vidarbre (see edit history)

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Har en Nidelv 23,forøvrig den første som ble laget.Har en VP 200 hk med DP drev.Dette virker veldig bra,fart på 32,5 knop GPS målt.Dette er en kjempebåt,størrelsen tatt i betraktning.Bra innredet, med god finish.Bensinforbruket på min båt er ca 1,3-1,5l pr nm.Min bror har forøvrig maken båt ,men legger nå inn en dieselmotor.dDet er en 4 syl Mercruiser på 200 hk.Hvis du skal legge inn en 6 syl motor,tror jeg du må gjøre noen inngrep for å få plass.

 

Har det blitt kjøp av nevnte båt Nidelv 23.De holder seg også bra i pris.

 

M.v.h Rune

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...