Jump to content

SnapDaviter, passer alle?


Mr_TH

Recommended Posts

Har prøvd å søke her, men fant inget.

Jeg har kjøp meg båt som det står snap davitere på. Jeg lurer da på om alle festene (pads) går om hverandre?

Kan jeg dra til seatronic, marineshop, maritim etc og kjøpe pad's og stålbøylen som skal være på jolla, lime på pads og sette i stålbøylen og vippe opp båten? 

Redigert av Mistralen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er litt uklart, men oppfatter det slik at du har kjøpt deg moderfaryøy med snap daviter montert. Disse festene vil nok passe på alle varianter av pads med bøyle. Men ikke ta for gitt att alle pads og metallbøyler går om hverandre. Ellers bør du merke deg at er det et fabrikat på moderfartøyet så er det lurt og ha det samme på jolla. Om det er forskjellige legeringer i metallene vil det oppstå korrosjon så må du passe på og få rette pads i forholdt til materialet i pontongene på jolla og ikke minst lim som marsjer dette.

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er litt uklart, men oppfatter det slik at du har kjøpt deg moderfaryøy med snap daviter montert. Disse festene vil nok passe på alle varianter av pads med bøyle. Men ikke ta for gitt att alle pads og metallbøyler går om hverandre. Ellers bør du merke deg at er det et fabrikat på moderfartøyet så er det lurt og ha det samme på jolla. Om det er forskjellige legeringer i metallene vil det oppstå korrosjon så må du passe på og få rette pads i forholdt til materialet i pontongene på jolla og ikke minst lim som marsjer dette.

 

Ja, kanskje litt dårlig formulert i farten!

 

Men ja, det stemmer at moderskipet har fastmonterte snap davitere. Skal kjøpe pads og bøyler som passer sammen. Da skal jeg sjekke ut litt om hvilket fabrikat de er så får jeg tak i riktig.

Må si det er bra priser kun på pads og bøylene! Nesten billigere å kjøpe ett nytt sett!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...