Jump to content

over ruset en to-takter utenbords


Hugobernt

Recommended Posts

Nå har jeg skaffet en gammel Yamaha P95A til min 20 fots J17.

Ganske morsom liten motor, luftkjølt og greier.

Jeg skulle starte den på land idag for en rutine sjekk, men la ikke merke til at gassen var på fullt før jeg dro den igang.

Turtallet hørte som om den skulle kaste en råde, men klarte heldigvis og stoppe den etter maks 5-10 sekunder.

Startet den igjen etterpå med ingen gass og den virket helt fin.

Men er denne lille episoden med over-rusing noe som har ødelagt motor på innsiden?

Den sto i fri når den over-ruset så motoren hadde ingen motstand.

Vet noen hva slags to-takts olje den bruker, har hørt at TCW-3 ikke skal brukes siden den er laget for vannavkjølte motorer(Two-cycle, watercooled)

Louis

Redigert av Hugobernt (see edit history)
Link to post
  • 1 år senere...

Liten stund siden innlegget, men skulle bare si at den motoren er for lengst borte!

Fy fasan for noe upålitelig møkk!

Byttet ut med en British Seagull Silver Century Plus som både går bedre og starter på første drag. Bråker jo litt mer, men det tvinger meg jo også til å seile!

Link to post

Jeg måtte flire litt når jeg så hvilken motor du hadde, Yamaha P95A hadde vi når jeg var guttunge, og jeg tror det var den som lærte meg å banne. Det er den største drittmotoren jeg noensinne har hatt befatning med. Den var ekstremt upålitelig, og når den av og til virket så bråkte den noe helt forferdelig.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...