Hugobernt Startet 28.Mars.2016 Del på Facebook Startet 28.Mars.2016 (redigert) Nå har jeg skaffet en gammel Yamaha P95A til min 20 fots J17. Ganske morsom liten motor, luftkjølt og greier. Jeg skulle starte den på land idag for en rutine sjekk, men la ikke merke til at gassen var på fullt før jeg dro den igang. Turtallet hørte som om den skulle kaste en råde, men klarte heldigvis og stoppe den etter maks 5-10 sekunder. Startet den igjen etterpå med ingen gass og den virket helt fin. Men er denne lille episoden med over-rusing noe som har ødelagt motor på innsiden? Den sto i fri når den over-ruset så motoren hadde ingen motstand. Vet noen hva slags to-takts olje den bruker, har hørt at TCW-3 ikke skal brukes siden den er laget for vannavkjølte motorer(Two-cycle, watercooled) Louis Redigert 28.Mars.2016 av Hugobernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 28.Mars.2016 Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Hva har skjedd med motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Hugobernt Svart 28.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Står fortsatt i garasjen. Den starter og går helt greit, men er redd noe har skjedd på innsiden som ikke jeg legger merke til før en god stund senere. Sitér dette innlegget Link to post
Hugobernt Svart 6.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2017 Liten stund siden innlegget, men skulle bare si at den motoren er for lengst borte! Fy fasan for noe upålitelig møkk! Byttet ut med en British Seagull Silver Century Plus som både går bedre og starter på første drag. Bråker jo litt mer, men det tvinger meg jo også til å seile! Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Jeg måtte flire litt når jeg så hvilken motor du hadde, Yamaha P95A hadde vi når jeg var guttunge, og jeg tror det var den som lærte meg å banne. Det er den største drittmotoren jeg noensinne har hatt befatning med. Den var ekstremt upålitelig, og når den av og til virket så bråkte den noe helt forferdelig. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Juni.2017 Del på Facebook Svart 7.Juni.2017 Artig at man for å komme over problemet med Yamaha velger å gå for en Seagull.... Mistenker at vi om en stund kan få et innlegg til hvor TS kvitter seg med Seagull'en og skaffer seg en Chrysler eller Cresent Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.