Jump to content

Polykarbonat som ikke både er ripefast og UV-beskyttet.


Maika

Recommended Posts

Jeg skal bytte vinduene i båten, og har fått tilbud på Makrolon. Disse leveres enten med UV-beskyttelse eller ripefasthet (AR), ikke begge deler.

Jeg venter på tilbud på Lexan Margard MRX som skal ha begge deler, men hvorfor kommer ikke Makrolon med dette? Tilbud/etterspørsel, hemmelig patent, eller får man ikke slike plater som er veldig bra på begge deler?

 

Link to post
Share on other sites

Edit: Ser ut som selger ikke hadde hetl greie på dette. Jeg har bla funnet dette:

"Makrolon® AR (abrasion-resistant) polycarbonate sheet offers glasslike surface hardness and the impact strength of polycarbonate. With enhanced UV resistance to protect against yellowing and hazing, Makrolon® AR provides a longer service life for high-profile architectural glazing, and performs extremely well for other flat applications such as view windows and machine guards in harsh chemical environments."

Så da er det vel brukanes, prisen derimot er drøy, 12000,- for 0,6x3000x2000.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...