Bonus Startet 29.Mars.2016 Del på Facebook Startet 29.Mars.2016 (redigert) Noen som vet hvordan Windy produserer / produserte disse merkeskiltene? Vår båt er fra 2006 og har disse merkene. Jeg kunne godt tenkt meg å følge stilen og lage noen flere .. Redigert 29.Mars.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Mars.2016 Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Her er flere muligheter. Dersom du kjenner på overflaten, er denne helt glatt, er skriften opp eller senket ned litt i plasten ? Ofte brukes laserteknoligi til dette, Diode, co2 eller fiber laser. Disse kan gjøre fargeendring i plasten, fjerne topplaget eller bra baksiden. Kjenner du opphevet skrift kan det være silketrykk. Utifra det jeg ser tror jeg dette er baksidegravering med laser, så dersom du har tilgang på ubrukte emner kan jeg gravere disse for deg. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bonus Svart 29.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Hmm, må undersøke litt her. Merkene er ca. 1mm tykke i et litt fleksibelt plastmateriale. Avrundede kanter. Kommer til å spørre Windy også. Tenkte kanskje at noen som leste denne tråden kjente til hva slags utstyr Windy brukte i 2006 for å lage slike merker. Sitér dette innlegget Link to post
Haddock_ Svart 29.Mars.2016 Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 De är helt släta på framsidan. Jag har någon som är lös, kan ta flere bilder om ni önsker. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Mars.2016 Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Jeg kan lage alle nye, men da blir de flate. Ved nøyaktige mål kan laseren skjære disse ut så presist at de passer i det gamle hullet. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
880 Svart 29.Mars.2016 Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 De är helt släta på framsidan. Jag har någon som är lös, kan ta flere bilder om ni önsker. Dersom de er løse kan du sjekke baksiden, du burde da kjenne skriften med fingertuppen. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bonus Svart 29.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 ... at de passer i det gamle hullet.Merkene er klistremerker og klistret på slette overflater. Enten på metallpaneler som vist på bildet, eller på gelcoatflater, f.eks. på septik og dusjpumpe panelet på badet.Samme merker er også brukt ved siden av førersetet på diesel shut-off ventilene. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Mars.2016 Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Misforstår jeg deg rett ? Platen disse er festet på har ikke hull til disse. Merkene er i 3D og limt på platen !!! Da er det enklere å lage nye i 2D, lages littegranne større med dobbelsidig tape slik at de dekker gamle sporen nå du fjerner de gamle. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bonus Svart 29.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Jeg skal nødvendigvis ikke erstatte eksisterende merker, men lage nye med tekst tilpasset nye, egne installasjoner. F.eks. en ekstra sikringsholder i motorrommet, til musikkanlegget ... Da ønsker jeg at 'mine' merker er identiske med Windys originale slik at båten fortsatt ser enhetlig ut. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Mars.2016 Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Send en forespørsel til reklamebyråer Bonus. Husker vi fikk tilbud på slike graverte puten i gamlejobben ifm. firmaprofilering. Tror de var laget i silikon. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 29.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2016 Send en forespørsel til reklamebyråer Bonus Det er en mulighet, REM. Skal prøve å kontakte Windy også, for å se om det fortsatt finnes kunnskap om dette. Sitér dette innlegget Link to post
TomBry Svart 4.April.2016 Del på Facebook Svart 4.April.2016 Disse var i bruk helt til fabrikken la ned i Arendal og flyttet produksjonen til Sverige\Polen. Ville tatt kontakt med Windy. De har de sikkert fremdeles. Hilsen tidligere Windy ansatt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.