Steinar23 Startet 29.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2016 Hei akkurat kjøpt meg ny båt og en ny 15 hk mercury. Har ikke eid båt eller motor før, så dette kan være et dumt spørsmål. Er det meningen at motoren skal låse seg i vertikal stilling når jeg tilter den ned eller vil den gjøre det automatisk når jeg setter den i revers, eller er det ikke meningenat den skal låse seg? ( har ikke hatt båten på vannet ennå). Grunnen til at jeg spør er fordi min låser seg ikke i vertikal stilling. Tusen takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Den skal låse seg i fri og revers, men ikke forover. Hvis den ikke låser seg i revers vil motoren komme opp når du bakker. Hvis den ikke låser seg i fri vil den komme opp når du drar i snora. Når du kjører fremover skal den ikke være låst, slik at den kan komme opp hvis du treffer bunnen. Det er også derfor du må sette motoren i gir forover for å vippe den opp. Dette styres egentlig automatisk gjennom girspaken. Du skriver ikke hvor gammel motoren er, men vi har en 15Hk firetakt Merc. Den har en spak på siden for kjøring på grunt vann. Kan være merket "shallow water". Hvis denne står "På" er det mulig motoren ikke kommer langt nok inn til å låse seg. Husker ikke, og motoren står på hytta... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Steinar23 Svart 30.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2016 Den er 2015 modell. Er det sånn og forstå da at tilten skal låse seg automatisk når man starter den? Og den vil da være låst i fri og revers? Tusen takk for raskt svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.