Olav2 Startet 30.Mai.2005 Del på Facebook Startet 30.Mai.2005 (redigert) Har en marna m2 fra 1974 som jeg holder på å pusse opp (heter der forresten "pusse opp en motor"?). Jeg lurer på følgende: -Gassen på den er derimot sykt hard. Den har også en fjør som gjør at jeg må kile fast gassen om den skal holde seg. Er det mulig å slakke på denne fjæra slik at det blir litt lettere å gi gass? -Vurderer å sette på stag-gass istendfor sykkelwiren som er nå, men da bør jeg koble ut denne fjøra. Har noen gjort dette, og kan verifisere at det går bra. -Har også demontert dieselpumpene og renset dem, men når jeg satte dem sammen igjen merket jeg at fjøra (for stempelet som åpner lukker ventilen) på den ene er hardere enn den andre. Er dette et problem? -Er det noen mulighet å tappe av giroljen? Har prøvd å få en slange ned i påfyllingshullet for å pumpe den opp, men kommer ikke helt til bunns. Redigert 30.Mai.2005 av Olav Bringedal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Olav2 Svart 31.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 av girolja? :) skal se om jeg kan ta noen om det hjelper på hukommelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Nei girolja får du ikke tømt helt, tror ikke at vi fikk tømt den helt. Vi brukte en pumpe og sugde via peilepinnen. Om du kan slakke på fjære inne i regulatoren er jeg ikke sikker på. Vi brukte en kjedeoverføring til gassen, der kan en jo lage seg en utveksling for å unngå at den blir så hard å regulere. Har du startet denne motoren nå etter jobben du har gjordt på den? Sitér dette innlegget Link to post
Olav2 Svart 31.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Det var drit, det er kommet fuktighet i den, slik at den er hvit. Jeg får tappe og fylle flere ganger da, for å få ut vannet... Har ikke startet, båten står på land og har stått litt for lenge til at jeg tar sjansen mtp vibrasjoner. Men jeg har selvsagt sett til at dieselpumpene virker ved å la starteren gå litt før jeg kobla til dysene. Kunne ikke se noen forskjell på mengde diesel mellom pumpene med det blotte øye, men det skal vel litt til... :) Takk for svar. Skal tenke på kjede, men tro jeg tar en telefon til Marna og hører kva de sier. Sitér dette innlegget Link to post
Olav2 Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 (redigert) Ok her er bilder: dieselpumper: gass og omliggende muttere: Redigert 1.Juni.2005 av Olav Bringedal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Knall motor, er det innebygd svinghjul? Sitér dette innlegget Link to post
Olav2 Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 jepp. totalt ca 450 kg :) her er hele herligheten. beklager rotet rundt :) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Ser du har selvstarter, still den lille haken som stopper dekompremeringshendelen slik at denne ikke kan løftes. Hvis denne løftes for høyt kan støtstengene gå ut av sporet sitt å bli bøyd. Vi sleit ut en slik en. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 (redigert) Ser du har selvstarter, still den lille haken som stopper dekompremeringshendelen slik at denne ikke kan løftes. Hvis denne løftes for høyt kan støtstengene gå ut av sporet sitt å bli bøyd. Vi sleit ut en slik motor. Det er en L2. Redigert 1.Juni.2005 av Gladiator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.