Kaptein Flukt Startet 1.April.2016 Link til dette innlegget Startet 1.April.2016 Vi har en Saga 27 (som skal selges) fra 1987. Listene er et sørgelig syn så vi har tatt av alle og skrapt dem (fått bort mesteparten av gammel lakk, ikke alt). Hva nå? Tanken på å lakkere sju lag som vi fikk anbefalt virker lite tiltalende... Tips & triks mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Legg på 1 tykt lag så lurer du kjøperen. Nei, det mente jeg selvfølgelig ikke alvorlig. Når jeg skal shine opp utvendig teak på min Saga 27 fra 1986, skraper/sliper (med eksentersliper) jeg helt ned. Så er det vått i vått med teakolje til treverket er mettet. Da går det med 5 - 6 lag med Jotun Clipper I teakolje. Deretter legger jeg på 3 lag Jotun Clipper II teaklakk. Tar du den jobben, kan du være stolt over hva du selger. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jakob T Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Enig med Lars Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Flukt Svart 1.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Ingen snarveier, altså... Hva med bare oljing? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Owatrol d1 og d2 er mine favoritter. Men det er like mye jobb Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
.Torstein. Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 (redigert) Ingen snarveier, altså... Hva med bare oljing?Skal du bare freshe opp så kan du kjøpe mahogni beis (syreherdet å tørker med en gang), smør inn med ei fille, setter seg på uansett underlag deretter kan du bruke den nye 2k lakk fra biltema, legg 3 lag med en fin pensel. Blir som nytt og til en brøk del av prisen. ?Ble ferdig med mine lister i går og må si meg fornøyd selv med 11års erfaring innen bil lakkering. Redigert 1.April.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 Jeg tror iike det er prisen det står på, eller det det? En boks olje og en boks lakk tenker jeg må være overkommelig å kjøpe. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fjordgubbe Svart 1.April.2016 Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 (redigert) Ja, om ein må spare på ein boks lakk har ein valt feil fritidssysle. Dette er småpengar når det gjeld båt. Redigert 1.April.2016 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Flukt Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Nei det var ikke kostnadene jeg var opptatt av, mer den korteste veien til målet... Men Torstein: det der så veldig fresht ut! Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Nei det var ikke kostnadene jeg var opptatt av, mer den korteste veien til målet... Men Torstein: det der så veldig fresht ut!Var vell ikke bare fokus på det billigste men fins da grenser i va man skal legge i noen lister før salg.Å gjøre det på min måte så slipper du å stå dag ut å dag inn med å olje å masse greier. Kjøp en boks 2k klarlakk som vist på bilde og en liten boks med mahognibeis, syrebeis-tynner-vannbasert det er det samme. Er klar-lakken som beskytter for UV. Beis ferdig å legg klar lakk neste dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.