dobbaen Startet 1.April.2016 Del på Facebook Startet 1.April.2016 Jeg skal justere ventilene men er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette. Hvilken rekkefølge skal jeg gjøre dette i og kan jeg justere innsug og utblås på likt på samme sylinder. Vet at åpningen er 0,3 på innsug og utblås. Reiner med at jeg kan ta to sylindere på en gang men hvilke starter jeg med. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 (redigert) http://boatinfo.no/lib/other/manuals/bmw.html#/0 https://baatplassen.no/i/topic/31245-bmw-d636-530-servicemanual/ Trodde først at det var en sen aprilspøk siden jeg trodde alle disse motorene hadde hydrauliske ventilløftere, men det kom vel kanskje etter 1990 en gang Redigert 1.April.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Du tørner motoren i gangretningen til du ser at en sylinder veksler ventiler (stenger innsug og opner eksos), da kan du justere den "motsatte" sylinder. Når sylinder 1 veksler, justerer du sylinder 6. Når sylinder to veksler, justeres sylinder 5. Når sylinder 3 veksle, justeres sylinder 4, og så videre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dobbaen Svart 1.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2016 http://boatinfo.no/lib/other/manuals/bmw.html#/0 https://baatplassen.no/i/topic/31245-bmw-d636-530-servicemanual/ Trodde først at det var en sen aprilspøk siden jeg trodde alle disse motorene hadde hydrauliske ventilløftere, men det kom vel kanskje etter 1990 en gang Hehe ingen aprilspøk teerex :-) Takk for sist!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dobbaen Svart 1.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2016 Du tørner motoren i gangretningen til du ser at en sylinder veksler ventiler (stenger innsug og opner eksos), da kan du justere den "motsatte" sylinder. Når sylinder 1 veksler, justerer du sylinder 6. Når sylinder to veksler, justeres sylinder 5. Når sylinder 3 veksle, justeres sylinder 4, og så videre. Justerer jeg da innsug og utblås på samme sylinder eller må jeg gjøre dette gange to. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Justerer jeg da innsug og utblås på samme sylinder eller må jeg gjøre dette gange to. Da justerer du innsug og eksos på samme sylinder. Du kjenner at det er litt slakke på begge vippearmene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dobbaen Svart 1.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2016 Tusen takk for hjelpen!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.