Jump to content

VP MS4 gear


Sydvesten

Recommended Posts

Jeg er i ferd med å koble opp kontrollwirene til gearkassene på Stauden, men trenger litt input fra noen som har samme kasse (VP MS4 montert på 41 motor). Jeg har dobbel installasjon og den ene gearkassen skal rotere motsatt. I hvilken posisjon(gearvelgeren på gearkassen) frem eller akter roterer denne kassen med urviseren, sett aktenfra ? jeg mener å huske at det er fremover, men er slett ikke sikker. :confused:

 

Pga at jeg venter på noen deler så er ikke motorene kjørbare så jeg kan ikke sjekke dette selv for tiden.

 

Noen som kan hjelpe litt her, så blir dette ferdig i morgen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis ingen melder seg i løpet av kvelden eller morgendagen, kan jeg muligens stikke ned i båten i morgen kveld og sjekke. Men det blir kanskje litt i seneste laget for deg? Synd du ikke postet innlegget tidligere i dag, jeg kommer fra båten akkurat nå.

Link to post
Share on other sites

Jeg er i ferd med å koble opp kontrollwirene til gearkassene på Stauden, men trenger litt input fra noen som har samme kasse (VP MS4 montert på 41 motor). Jeg har dobbel installasjon og den ene gearkassen skal rotere motsatt. I hvilken posisjon(gearvelgeren på gearkassen) frem eller akter roterer denne kassen med urviseren, sett aktenfra ? jeg mener å huske at det er fremover, men er slett ikke sikker. :confused:

 

Pga at jeg venter på noen deler så er ikke motorene kjørbare så jeg kan ikke sjekke dette selv for tiden.

 

Noen som kan hjelpe litt her, så blir dette ferdig i morgen..

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer nettopp fra båten etter å ha sjekka:

Med gearvelger på gearkassa (MS4B) framover, går propellen moturs sett bakfra. Var dette forståelig?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kommer nettopp fra båten etter å ha sjekka:

Med gearvelger på gearkassa (MS4B) framover, går propellen moturs sett bakfra. Var dette forståelig?

<{POST_SNAPBACK}>

Joda det var forståelig, og motsatt av hva jeg mente å huske... Det stemmer forøvrig med det som kjerringen også mener når det gjelder min hukommelse :wink: , men det er en annen sak.

 

Takker for dette :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...