Bergsholmen Startet 3.April.2016 Del på Facebook Startet 3.April.2016 Har ein 97 Suzuki DT90 å lurer på hvordan den skal være å starte når den er kald (stått ei uke F.eks) ? Min syns eg er treig, må dra starteren i minst 1 min før den gir livstegn frå seg.. Men den sviver fint når den har startet og fått litt varme. Forgassere er renset, pluggene er nye og kompresjonen er fin.. Eg lurer på om det kan være tempsensoren til CDIen som ikke er i orden og forteller motoren at den er skikkelig kald og at den då skal endre tenningstidspunktet i henhold til dette. Desse motorene har "Suzuki Start system", et system som tilsetter mer bensin som "choke" og har ikke spjell. Prøver å måle tempsensoren, men har ikke og finner ikke spesifikasjonene på motstanden i sensoren så vet ikke om den er riktig eller ikke.. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Fjordland Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Fungerer choke/kaldstart solenoiden? Når du trykker nøkkelen innover skal du høre et lite klikk fra motoren. Da pumper den en skvett bensin inn i innsug/forgasser (venturi). Må pumpe en stund på blæra når den har stått en stund. Går mye bensin i forgasserene. På de kaldeste dagene i vinter (under 0 grader) pleide eg å pumpe bensinblæra hard, holde nøkkel inne og pumpe et par ganger til. Da pumper du bensin rett inn i innsuget/forgasser (venturi) og gir den litt ekstra og starte på. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 (redigert) Ja, den virker.. Motoren har vert sånn så lenge eg har hatt den (ca.7 år) Har aldri starta den ved under 10 grader Men mistenker tempsensoren, som endrer tenningen på kald motor.. Vis tempsensoren skal ha ca. Samme Ohm tabell som dei fleste andre tempsensorer så er min feil ved kald motor (15-20 grader ), men i orden ved 70 grader. Redigert 3.April.2016 av Bergsholmen (see edit history) Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.