Jump to content

Variert pris på Båtkalesje


SAMBOCA 38 FOT

Recommended Posts

Jeg har en Princess 38 og tiden for og få en ny kalesje var et faktum.

Det var ikke like lett og få noen til og sy den.

Fikk et tips om at det var et firma i Skien som kunne utføre arbeidet og ringte dem.

Men de ville ha båten bort til Skien (ikke bare kalesja)og siden jeg bor i kr sand ble det avlyst også med tanke på prisoverslaget jeg fikk 23000.-

Vi reiste på ferie i fjord og var innom Arendal på vei østover, og fant en seilmaker på hisøya ved den gamle marinaen som var der før.

5 dager senere var den nye kalesja på båten til en pris av 10500.-

+++++ for fin service (det var jo ferietid)

De hadde mal til flere type båter.

 

http://home.webnorge.no/halvorsen/

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Princess 38 og tiden for og få en ny kalesje var et faktum.

 

5 dager senere var den nye kalesja på båten til en pris av 10500.-

+++++ for fin service (det var jo ferietid)

De hadde mal til flere type båter.

Navn og adresse på firmaet takk.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Princess 38 og tiden for og få en ny kalesje var et faktum.

Det var ikke like lett og få noen til og sy den.

Fikk et tips om at det var et firma i Skien som kunne utføre arbeidet og ringte dem.

Men de ville ha båten bort til Skien (ikke bare kalesja)og siden jeg bor i kr sand ble det avlyst også med tanke på prisoverslaget jeg fikk 23000.-

Vi reiste på ferie i fjord og var innom Arendal på vei østover, og fant en seilmaker på hisøya ved den gamle marinaen som var der før.

5 dager senere var den nye kalesja på båten til en pris av 10500.-

+++++ for fin service (det var jo ferietid)

De hadde mal til flere type båter.

 

http://home.webnorge.no/halvorsen/

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ringte Z Seil for å høre på pris på kalesje til båten min.

Han antok en pris på 10.000,- + mva, noe som er det samme som Alf Hansen i Trondheim tar.

Så jeg tror ikke at Z Seil er spesiellt rimeligere enn andre.

Jeg tror heller at firmaet i Skien beregnet seg en litt for høy pris.

Redigert av Das_Boot (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal bytte kalesje på min Skarpnes 30 i sommer hos Thoresen Båtkalesjer i Tønsberg. Båten har ikke hardtop. Fått fårhåndspris kr på 18000,- Fikk bakoversveis, men tror at dette er prisen man må betale for å få en skreddersydd kalesje. Om det er verdt hver krone vil vise seg.

 

Halvor

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg venter på telefon, som sier at jeg kan hente hjem min båt. den ligger hos Øyane Seil & Kalesje og får ny sprayhood + Cocpit-telt. inkl. nye rustfrie stenger og skinner i alu.

+ arbeide med og tilpasse sku opp montere osv.

Denne skal gi meg ståhøyde under alt.

Altså skikkelig "fortelt"

Prisen for jobben vet jeg ikke ennå.

Så jeg skal heller kommer tilbake med bilder av resultatet.

-----------

Ja og nå fikk jeg prisen 22000.- for alt.

 

:seeya:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Uansett lønner det seg helt klart å høre litt rundt før man bestiller.

Kjøpte ny kalesje til Sollux'en i vår, og sparte 3600,- i forhold til dyreste pris vi fikk tilbud på.

Hurra for Hübert i Kristiansand!

Dessuten var det flott med ny originalkalesje, slapp å flytte så mye som en skrue :smiley:

Tror det kan være smart å sjekke pris hos den som opprinnelig leverte båtens originalkalesje; de har maler, og ofte kalesjen du skal ha, på lager.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

kama , meier og thoresen er omtrent lik på pris

men hos thoresen må en forhandle seg til en pris.

han tar jo ikke en kalesje for en kalesje, du må vite hva du skal ha.

spurte en av kameratene mine som har en biam 800 targa kunne få en kalesje fra thoresen

FRA markedpris kr. 7 500,- og meier CA FRA 12 000,- og kama 13 500,-det var prisen men thoresen sydde da ikke den kalesje selv men etter litt forhandlinger kom prisen hos thoresen på 12 900,-

 

:flag:

Redigert av ulrik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

kama , meier og thoresen er omtrent lik på pris

men hos thoresen må en forhandle seg til en pris.

han tar jo ikke en kalesje for en kalesje, du må vite hva du skal ha.

spurte en av kameratene mine som har en biam 800 targa kunne få en kalesje fra thoresen

FRA markedpris kr. 7 500,- og meier CA FRA 12 000,- og kama 13 500,-det var prisen men thoresen sydde da ikke den kalesje selv men etter litt forhandlinger kom prisen hos thoresen på 12 900,-

 

:flag:

Jeg må si at jeg er en smule imponert over interessen og kunnskapen din om kallesjeverden. Er dette en hobby eller er det jobbrelatert?

Men det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du løfter opp flere gamle tråder her om kallesjer. De folka som spurte for 5-12 måneder siden har nok allerede fått den hjelpen de trengte den gang. Eller tar jeg feil her :confused: Noen ganger er det medlemmer som har en unik kompetanse som starter egne tråder for å dele sin kunnskap. Det kunne kanskje være av interesse. F.eks. "dele erfaringer med kallesjer, impregnering, omsying og nysying av kallesjer til motorbåter og seilbåter"

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har en Sandvik 28 m/ac .Skulle ha ny kalesje for 2år siden ,men da skulle jeg ha mye større den store typen som noen har på Sandviken . Ringte litt rundt og det var priser fra 11.000 til 16.000 tusen.Dette var på denne tiden av året . Sendte mail til J.Sagen kristiansand ,kalesje to delt m/HT med xtra bøyle og fester og frakt til Horten 8.500 kroner .Det var vinterpris kalte han det ,men var en lønnsom e-mail da .

Er nesten sånn med alt jeg har kjøpt til båten ,noen mailer /tlf så er mange kroner spart . Han har jo maler til veldig mange båter ...

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

kama , meier og thoresen er omtrent lik på pris

men hos thoresen må en forhandle seg til en pris.

han tar jo ikke en kalesje for en kalesje, du må vite hva du skal ha.

spurte en av kameratene mine som har en biam 800 targa kunne få en kalesje fra thoresen

FRA markedpris kr. 7 500,- og meier CA FRA 12 000,- og kama 13 500,-det var prisen men thoresen sydde da ikke den kalesje selv men etter litt forhandlinger kom prisen hos thoresen på 12 900,-

 

:flag:

Jeg henger meg på Bitteliten her... Enten så snakker du kun om kalesjer, fordi det er det eneste om båt du vet noe om, eller så har du økonomiske interesser her. Jeg var (og er fortsatt) skikkelig fornøyd med kalesjehandelen min hos Hübert i vår jeg også, både mht pris, service og kvalitet, men det greier seg med å fortelle om det en gang, ikke "hjemsøke" alle relaterte tråder for å legge inn smygreklame!

 

Jeg tror vi alle har skjønt hvor du synes vi skal kjøpe kalesjer :crazy:

Link to post
Share on other sites

  • 6 år senere...

Hvor kjøper man Kalesjestoff i dag ?

Og finnes det noen som syr trekk til og ha over dekkslukene, eller kan disse kjøpes noen steds ?

Jeg har ikke funnet noen .

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...