Elvebakk1 Startet 3.April.2016 Del på Facebook Startet 3.April.2016 Heisann, har byttet båt i vinter. Min gamle hadde dreggvinsj og Bruce - og jeg er svært godt fornøyd med Brucedreggen. Det satt i all slags vær og vind. Men min nye båt har da skålanker på vinsjen...så jeg har vel allerede bestemt meg for å bytte ut dette med en Brucedregg. Så spørsmålet; skifte av dregg fra skål til Bruce - er det en stor greie, eller en rask jobb - og hva kan det koste å montere Brucedregg på eksisterende vinsj? Mvh Tore Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Avhengig av hvordan ditt eksisterende opplegg ser ut. Med flaks kun nytt anker. Ett bilde vil hjelpe ditt spørsmål masse Sitér dette innlegget Link to post
Elvebakk1 Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 Har tyverr ikke bilde akkurat her, men den nye vinsjen er en Ilas Marine.. gir det noe mer info av betydning? takk for svar forresten! Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Vinsjen skal det ikke være noe problem å bruke. Det som du må finne ut av er om det er plass til et Bruce-anker og at det stopper i en slik posisjon at det ikke kommer i kontakt med noe annet enn det skal. Om Bruce er lengre, kan det også være at sjakkel kommer lengre inn og kommer i kontakt med ett eller annet som ikke var et problem før. Det beste hadde vært å låne et anker for å teste. Sikkert noen som kan hjelpe med det, men hvor bor du? Husk også at det kan komme til å legge seg på skrå. Har skjedd noen ganger for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Elvebakk1 Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 Jeg tenkte at det kanskje kunne være så enkelt som å montere en bruceholder på nederste badetrinn (fungerte utmerket på min forrige) - og at det deretter bare var å feste på ny brucedregg. Med bruceholder styrer vel man unna problemene nevnt over? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Du har nok rett i det, men jeg vet ikke hvordan arrangementet er bak på din båt. Ankeret bør også være høy nok, men det kan du nok få til med rett plassering av holderen. Kan også være at du har så mye høyde at det ikke er noe å tenke på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.