Jump to content

Skifte dregg - fra skål til Bruce

Elvebakk1

Recommended Posts

Heisann, har byttet båt i vinter. Min gamle hadde dreggvinsj og Bruce - og jeg er svært godt fornøyd med Brucedreggen. Det satt i all slags vær og vind.  

Men min nye båt har da skålanker på vinsjen...så  jeg har vel allerede bestemt meg for å bytte ut dette med en Brucedregg.

Så spørsmålet; skifte av dregg fra skål til Bruce -  er det en stor greie, eller en rask jobb - og hva kan det koste å montere Brucedregg på eksisterende vinsj?

Mvh Tore

Vinsjen skal det ikke være noe problem å bruke. Det som du må finne ut av er om det er plass til et Bruce-anker og at det stopper i en slik posisjon at det ikke kommer i kontakt med noe annet enn det skal. Om Bruce er lengre, kan det også være at sjakkel kommer lengre inn og kommer i kontakt med ett eller annet som ikke var et problem før. Det beste hadde vært å låne et anker for å teste. Sikkert noen som kan hjelpe med det, men hvor bor du? Husk også at det kan komme til å legge seg på skrå. Har skjedd noen ganger for min del. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...