Aenarion Startet 3.April.2016 Del på Facebook Startet 3.April.2016 (redigert) Har en trimflaps der nivåindikatoren bare står og blinker. Flapsen fungerer som den skal, men man ser altså ikke hvilket nivå den er på siden den blinker hele tiden. Hvordan ordner jeg opp i dette? Har fått beskjed om at det bare er en kalibrering, men finner ikke noe om dette i manualen, kun kalibrering for drev. Er i en Windy 35 Khamsin. Redigert 3.April.2016 av Aenarion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.April.2016 Del på Facebook Svart 4.April.2016 Hvilket panel er det du har, evt hvilket system ? Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 4.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 4.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2016 er det forøvrig noen som er imponert over folieringsjobben som er gjort her? Sitér dette innlegget Link to post
TomBry Svart 4.April.2016 Del på Facebook Svart 4.April.2016 Hei, Har montert mange av disse på Windy, men det begynner å bli en stund siden. Dette er det jeg husker. 1 Hold inne de to små knappene til det lyser i de to øverste lysene i hver søyle(kalibrerings modus) 2 Kjør begge trimflaps helt ut(samtidig). Hold knappene helt til lyset tennes nederste på hver rekke. 3 Kjør begge flaps inn samtidig. Hold helt til det begynner å lyse et lys øverst og nederst på hver søyle. Kalibrering fullført. 4 Begynner en søyle(eller begge) å blinke under kalibrering, er fordi panel ikke har kontakt med flaps. Det er mulig å bytte bare den øverste delen av trim sylinderen om den er defekt. Gjort dette flere ganger, selv på nye flaps. Litt skjør mekanisme. Kalibrering står beskrevet i manualen som ligger i en sort mappe du forhåpentligvis fikk med båten Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 4.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2016 Begge flapsene fungerer som de skal, så får håpe det ikke er noe mekanisme som er gåen. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Har nytt komplett sett om det trengs,om det ikkje går å resette Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 Har ikke dette systemet selv, men er ikke disse indikatorene bare to ekstra trimsylindere montert på hver flaps hvor en tapp i bunn bli skyvet inn og ut og dermed indikerer med signal hvor flapsen er? Jeg ville sjekket at denne tappen ikke har gått i lås helt på topp? Kan hende jeg også nå er helt på bomtur her og alt er styrt av en elektronisk hjerne!! Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 6.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2016 Tør ikke svare, skal ned og prøve den kalibreringingen i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 6.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2016 TomBry: Er det knappene som justerer lysstyrken du mener jeg skal holde inne? holdt de inne i 30 sec, men skjedde ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 6.April.2016 Del på Facebook Svart 6.April.2016 http://www.bennetttrimtabs.com/EIC5000-Install . Prøv denne adressen her står kalibreringsprossen . Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 6.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2016 takk pergrip. Da er feilen dette: Upper yellow LED flashes on port or starboard side: Indicates the EIC Display is not receiving a sensor signal. If the port upper yellow LED flashes, the fault is in the port (red) sensor or wires. hmm, hva gjør jeg da? Sitér dette innlegget Link to post
TomBry Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Først vil jeg tatt spenntak på venstre trimplan og trykket det helt ut et par ganger. Gjort dette flere ganger når panelet blinket. Du kan ha flaks. Det er bare en stålstang som går gjennom en spole i toppen av sylinderen. Det hendte at dette løste problemet. Hvis ikke må du bytte sylinder toppen evt hele sylinderen. Kan sikkert kjøpes hos en Bennet forhandler. Klipp kabel og løsne oljerøret på innsiden. Kan være at kobber røret følger med ut( se figur 3 i manualen). Løsne sylinder fra trimplan og skru av sylinder. Den kan sitte godt og er fjørbelastet. Vær obs, det kan bli litt søl. Skru løs toppen fra akterspeilet.Kan sitte litt godt for den er montert med sika. Montere ny som vist i manualen. Skjøte kabelen på innsiden eller trekk den til boksen ved siden av pumpen. Skal du skjøte så bruk 3M scotchlok. Spesial skjøtehylser med silikon for små kabler. Når du er ferdig må sylinder luftes. Kjør trimplan helt til det stopper og hold inne knappen 20 sek ekstra. Kjør inn og gjenta 2-3 ganger. Forhåpentlig vis er problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 10.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2016 Det gå hvertfall ikke å kalibrere, jeg får den ikke i kalibreringsmodus når jeg holder inne sol og måneknappene? Båten må jo på land for å ordne dette, spørs om jeg gidder det i år da, så lenge flapsen faktisk fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 15.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2016 Får den ikke i kalibreringsmodus uansett hvor mye jeg prøver, men det kan vel være pga feilen jeg postet over som gjør dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.