Jump to content

Er det dyrt og bytte glidlås i kalesje?


M/S Bastard

Recommended Posts

Byttet blidelåser ( 2 x 1.5 m og 2 x 2.5 m ) for noen år siden. Sydde samtidig over alle sømmer med ny bommulstråd. Utført av Kalesje Servise i Kr.sand.

 

Pris : 500.- ( god investering )

<{POST_SNAPBACK}>

Det var da billig.

Greit om andre nevner priser også så har jeg noe og vurdere dette opp imot.

Er ikke sikkert jeg fikser denne kalesjen, men får jeg det til under 1000 lappen vurderes dette

Link to post
Share on other sites

Glidelås = 75 kr meter+ glidere/endestopper osv ( sett ) kr 57

 

Glidelås 1 meter kr 95

Glidelås 1,5 meter kr 145

Glidelås 2 meter 185

( Priser fra SeaSea )

 

Timepris hos kalesjemaker ? Regn med 500.

 

Skifte glidelås; arbeid 500,-

Sy over noen sømmer; arbeid 500

 

Best guestimate

 

Sy det selv ? Glem det. En vanlig husholdningsmaskin klarer ikke dette. Jeg brakk 9 nåler, når jeg sydde over sømmene på sprayhooden min, med Janome`n. Gamle tjukke sømmer med seig kalesjeduk er harde som betong. Jeg leiter etter ENDA mer solide nåler, men har ikke finni enda..

 

Suzuki

 

M

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Byttet blidelåser ( 2 x 1.5 m og 2 x 2.5 m ) for noen år siden. Sydde samtidig over alle sømmer med ny bommulstråd. Utført av Kalesje Servise i Kr.sand.

 

Pris : 500.- ( god investering )

<{POST_SNAPBACK}>

Det var regelrett GRISEBILLIG ! Hadde aldri klart det til den prisen selv, for bare nåler, glidelåsen, og tråd koster langt mer i innkjøp..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg og brodern skiftet 3 glidelåser i fjor og gjorde jobben selv. Alt i alt tror jeg det kom på 300 kr, så 500 kr som Gev betalte var vanvittig billig.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg og brodern skiftet 3 glidelåser i fjor og gjorde jobben selv. Alt i alt tror jeg det kom på 300 kr, så 500 kr som Gev betalte var vanvittig billig.

<{POST_SNAPBACK}>

Heisann, da har dere jo en aktivitet og gjøre på treffet da :wink:

 

PS. Her er sikkert noe for dere. Eller er dere medlem her allerede.?

 

Nesodden Kystlag

 

Inviterer til

Kystkulturdagene 2005

Lørdag 11. og søndag 12. juni

Link to post
Share on other sites

Jeg leverte inn kalesjen for fiksing når jeg kjøpte den forrige båten. En glidelås, ett nytt vindu samt nye sømmer over store deler av kalesja kom på ca 800,-. Ikke så ille synes jeg..

 

Måtte forøvrig ha den inn til rep i høst etter "Inga"s herjinger, da røyk de fem andre glidelåsene samt det største vinduet. I tillegg så var det en rift i den ene åpningen, samt at de sydde på nye kanter rundt hele, nye hjertelapper for knappene samt forsterkning rundt kanten. Pris denne gang ca. 2100,-.

 

Men en båt uten kalesje er jo veldig utsatt for vær og vind da, og du vil nok spare deg for mye vedlikehold og lensing med å ha en tett kalesje på båten. Og det er jo vel verdt noe hundrelapper bare det... Alternativet er jo ny kalesje, og det er dyrt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg leiter etter ENDA mer solide nåler, men har ikke finni enda..

 

Suzuki

 

M

<{POST_SNAPBACK}>

Hej S !

 

snakke med ett segelmakeri o be fint o försiktigt..så kansje du får köpa av dom......

(proffsnålar)

 

jag fikk, med lite sliping på nålen, så att ena sidan blev platt så funkade det i en vanlig Husqvarna!

 

sen er det ikke nålen som går sönder utan själva maskinen som inte orkar, tror dock att din

Janome er starkare iallafall om man skall tro reklamen ...... :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det var regelrett GRISEBILLIG ! Hadde aldri klart det til den prisen selv, for bare nåler, glidelåsen, og tråd koster langt mer i innkjøp..

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Ligger som regel langt under alle andre her i sør når det gjelder priser på slikt er min erfaring. Men med bytte av vinduer er det ikke forskjell.

 

Glidelåsene kan vel ikke være så dyre ????????

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Sy det selv ? Glem det. En vanlig husholdningsmaskin klarer ikke dette. Jeg brakk 9 nåler, når jeg sydde over sømmene på sprayhooden min, med Janome`n. Gamle tjukke sømmer med seig kalesjeduk er harde som betong. Jeg leiter etter ENDA mer solide nåler, men har ikke finni enda..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Det går fint å skifte glidelåser og vinduer i kalesjen selv. I hverfall hvis det bare er ett lag med duk + glidelås eller vindu der hvor det skal syes. Jeg brukte madammens symaskin med jeansnål i fjor, og det gikk veldig greit. Sprettet opp det gamle, og sydde ny glidelås rett inn. Brukte dobbeltsidig tape til å holde ting på plass. Gjort på en time. Og jeg er slett ingen salmaker, la det være sagt. Vinduer har jeg byttet før på en annen kalesje, og med en annen maskin. Det eneste er at en må være litt nøye med tråden. Den er i tykkeste laget, men det går akkurat.

Er det to lag kalesje blir det fort problemer. Klarte delvis å sy noen sømmer på det også, men det hendte at tråden fliset seg eller at nåla røyk. Mulig det finnes flere typer duk, de jeg har sydd er nok ikke av de tykkeste tror jeg.

Link to post
Share on other sites

Har nå fått pris

250 penger for glidelås ink. arbeid :yesnod:

Da kan dem sy over sømmer for 250 kroner til tenker jeg, så blir den nok ok.

 

Jeg mangler en bøyle også, hvis ikke selger finner den igjen da.

Hva lages den enkelt og greit av. Kan den bøyes selv er bør en rørlegger bøye den for meg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...