Jump to content

"Isolerende" maling


Arild Iversen

Recommended Posts

Vet at oppussing av båt innvendig har vært debattert side opp og side ned, men har fått en utfordring som jeg trenger hjelp til.

Ene aktercabinen skal trekkes om, her skal det benyttes naturkork på skott og under dekk.

Men mot cockpit ( undersiden av cockpitbenkene) er det så masse vinkler og krinkelkroker at jeg ser heller mørkt på saken.

Klarter ikke å bøye/forme hverken naturkork eller vinylbelegg.

 

Så til spørsmålet.....

Leste en gang et sted at en seilbåt var behandlet innvendig med "isolerende maling" ??

Slik jeg forso det var det maling av en type som bygde opp forholdsvis tykke lag, og med en tre, fire strøk hadde en faktisk et isolerende sjikt som også var en smule porøst ??

 

Noen glupe meninger om dette ??

 

Alternativet er å støpe fast lister, isolere og legge på garnering, men da mister jeg plass og prosjektet blir vesentlig mer omfattende,.

Og for ordens skyld...dette er soveplass, ikke rederlugar :wink: .

 

Arild

Link to post
Share on other sites

Ser ut til å være samme sak som brukes innen bilstereo. Der heter det Noise Killer. Ganske dyrt det også, men literprisen husker jeg ikke. Noise Killer er overlakkerbar. Vet ikke om den hos Maritim er det. Har ikke noe erfaring med dette. Kanskje noe å tenke på om du har tenkt å male over?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...