Janoho Startet 4.April.2016 Del på Facebook Startet 4.April.2016 Hei, i fjor kjøpte jeg veldig billig en 2006 modell johnson 4 takt 9,9 hk, meldingen fra selges var at den hadde gått varm og at impeller var byttet. Han fortalte videre at den fremdeles gikk varm, jeg har ikke testet motoren annet enn å kjøre den i tank. Den var lettstartet når den var kald. Det kom ut vann fra et lite hull midt på stammen i tilegg til sladrestrålen. Nå var denne mest ment som et prosjekt for å lære mer og jeg betalte ikke mye for den, den har også noe dårlig lakk/tæringsskader på stammen som jeg må fikse opp i. Over til spørsmålene. Etter å ha stått i flere måneder tok jeg den fra hverandre i går (burde nok tenkt på at pakninger også koster penger he he) Tok av topplokket, forgasser og hele motor/powerhead fra stammen, fant noe gummitbiter hist og pist. Skal deretter ta av vannrøret inni stammen og inspirere "grommets" for om det er noen blokkasjer i vannstrømmen. Har tatt en titt på sylinderne, ser vel ganske bra ut, er et lite område i den ene sylinderen som er "polert",kan ikke kjenne noen riper med fingeren. Kan se spor etter honemerker ellers, skal det være ok å montere dette sammen igjen med nye pakninger ? tenkte evt. å bestille fra boats.net, men ser at det ikke er helt gratis der heller, spesielt med valutaen vi har nå. Noen andre alternativer, ebay eller ? Må jo være pakninger som holder mål da. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.