Jump to content

Ladix landstrøm-anlegg, samme som Calix?

gnrk

Recommended Posts

Jeg har Ladix landstrøm i båten, og lurer på å skifte ut laderen. Den er plugget rett inn med en plugg som den på bildet.

Jeg tenker at det enkleste er å få tak i en utenpåliggende kontakt med lokk som passer rett inn i systemet. Er det noen som vet om denne pluggene er like på Calix?

Eventuelt noen som har eller vet om hvem som han ha noe Ladix-deler liggende?

bilde

Beklager at jeg var litt kort i svaret tidligere i dag. Jeg hadde eksakt samme problemstilling som gnrk. Tror også at jeg for en tid tilbake la ut omtrent samme spørsmål her på BP, uten at det kom noen respons.

Det stemmer at DEFA overtok LADIX. Og da er det naturlig at man leter etter "overgang DEFA til LADIX", noe som ikke gir resultater (ga i hvert fall ikke for et års tid siden). Jeg har flere ganger prøvd å kontakte DEFA support om dette, men de svarer konsekvent ikke på dette spørsmålet (de skal ha ros for at de ellers svarer på alt mulig annet, og det innen rimelig kort tid).

Da jeg var innom den lokale bilbutikken og klaget min nød, gjorde betjeningen meg oppmerksom på at "den pluggen er jo CALIX". Og ganske riktig: CALIX/LADIX går om hverandre. I forbindelse med denne sesongens flytting av enkelte komponenter i el-anlegget om bord fikk jeg handlet de jeg trengte fra Økonomi-Deler på http://www.okonomi-deler.no/

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...