Snusmumrikken Startet 5.April.2016 Del på Facebook Startet 5.April.2016 Hei! Har et stort spm. Jeg har pr. dags dato en 1993 Yamaha 40HK 2T. Jeg ser at deler fra f.eks 91-95 vil passe, men ikke 96-03, ei 86-91. Er det egentlig noe forskjell på disse motorene når man ser på stamme, undervannshus, blokk, osv? Ser jo prikk like ut, eneste er forskjellige dekaler/farge. Vet dog et par forskjellen. - De introduserte autolube rundt 90? - De byttet om fra mekanisk tenning til elektrisk rundt 86? (Eller 91) - De byttet CDI bokser (elns) fra 95-99? - De endret underdelen av forgasserene fra 86-91- Veldig usikker på datoene, men tok det jeg tror. Så om jeg kommer over en 50HK delemotor som f.eks har forgassere og eksosplata som jeg trenger for å få min til å yte 40 så vil ikke det passe dersom det er en 86 mod, eller 96 og nyere? Hvorfor endret de ikke designet på blokka og hele pakke fram til 03(?) fra 86(?) Motoren er jo 6 år eldre enn meg, så har derfor ikke noe dere muligens anser som almen kunnskap. ^^ Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Diddn Svart 5.April.2016 Del på Facebook Svart 5.April.2016 (redigert) Hei. Det kommer an på om du har en 40 hk med 2 eller 3 sylindre som avgjør hvilke deler som passer til hvilke motor. Samt at riktig delenummer på de forskjellige delene må stemme overens. Redigert 5.April.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 5.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2016 Jeg har 3 cyl versjonen der 40 og 50 har samme blokka. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.