Jump to content

Endelig mitt drømmeprosjekt i havn


Ternen32

Recommended Posts

Etter 1 år med masing nådde jeg endelig igjennom. i dag ca kl 18:00 fikk jeg telefon, Hei Kenneth, er du fortsatt interesert i båten?...

Dette er den gladeste dagen på lenge, denne båten har jeg gått å tittet pånesten daglig i 1 år, nå er handelen i boks.

Riktinok så blir dette et prosjekt som ikke vil være ferdig før til neste år, men jeg får brukt den i hele sommer, samt at jeg skal begynne med det jeg klarer å få gjort mens den ligger på vannet

Båten er en 28 fots Hansen & Arntsen plattgatter. så endelig skal jeg få pusse Trebåt igjen..

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Gratulerer fra oss også, riktig fin båt det der !!

 

Du sier at det er prosjekt, men den ser da fin ut slik den er ????

<{POST_SNAPBACK}>

Båten er fin, det jeg vil kalle et meget godt prosjekt. Men det er en god del småpirk som må gjøres inne, så er det en del blåved på dekk, så tror jeg jeg må foreta noen små utskiftinger på dekk.

Vurderer også til neste år å fjerne glassfiber på overbygg og legge epoxybelagt Teak finer

Har også en del bilder innvendig som jeg skal få lagt ut etterhvert.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Grattis med oppfyllelse av drømmen! Ekstra spesielt er det når barseltiden har vært såpass lang. Brukte selv omtrent et år fra jeg begynte å kikke til anledningen nå bød seg. Pen båt!

<{POST_SNAPBACK}>

Har hatt 4 båter nå siden høst. Bare kjøpt, pusset opp og solgt for og komme opp til et greit utgangs punkt å handle for. Hadde bestemt meg for og slutte når jeg hadde 100 000 på hånda. Det har jeg nå, i høst startet jeg på 35 000. Så jeg har a hatt litt og gjøre i mellomtiden :smiley: .. men det er godt og ha en båt uten gjeld.. :flag:

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Gratulerer...

 

Et meget godt utgangspunkt rett og slett. Er selv svak for plattgattere og med dette som utgangspunkt så er mulighetene store for å få det en virkelig ønsker.

 

(Har tenkt å gi inn et bud på en liten (18 fot) men veldig sliten plattgatter i løpet av sommeren, et såkaldt "åre måls prosjekt.")

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt!

Synes ikke den ser ut som noe jeg ville kalt et "prosjekt", men...

Hva slags motor står i den og hva tror du marsj/max fart er?

 

Har kjøpt plattgatter selv som kommer med bil nå på onsdag, og det er nok betydelig mer "prosjekt" enn din. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt!

Synes ikke den ser ut som noe jeg ville kalt et "prosjekt", men...

Hva slags motor står i den og hva tror du marsj/max fart er?

 

Har kjøpt plattgatter selv som kommer med bil nå på onsdag, og det er nok betydelig mer "prosjekt" enn din.  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Den er fin å se på, men det er mye som må/bør gjøres, blant annet dekket på den, samt sånt som slanger til septiktank, ny pumpe til vannet, ++... Er bare småting men det blir jobb ut av det når det blir mange småting. Dekket må slipes helt ned, bearbeides og lakkes opp igjen.

Båten her potensiale til å bli en skjønn dame

 

Motoren er en nyoverhalt 61 HK VP, Masjer på 11-12 knop, maks på rundt 15 knop.

 

Ellers så er det servostyring, bakerovn, webasto dieselvarmer, ekkolodd, stereo ++, hun er også meget stillegående, hører bare en svak brumming i eksosen, snekkefart (7-8 knop)på rundt 1200 rpm

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

 

Båten her potensiale til å bli en skjønn dame

Det er det ingen tvil om. :cheers: Gratulerer sååå mye.Selv driver jeg og prøver å lakkere og male utvendig for tiden,men været vil det ikke sånn. :headbang:

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Endelig hjemme etter å ha lakket en slik tuppervare båt for en kamerat.. :smiley: Den ble særdeles hvit.. hehe

 

[

Båten her potensiale til å bli en skjønn dame

Det er det ingen tvil om. :cheers: Gratulerer sååå mye.Selv driver jeg og prøver å lakkere og male utvendig for tiden,men været vil det ikke sånn. :headbang:

<{POST_SNAPBACK}>

Takker for det, Vet hva du mener,, sommern er ikke helt slik den burde vært ennå, men vi får håpe og be..

 

Å heilage du..mann. Den er nydelig.

Gratulerer så veldig mye. Måtte mye god sjø følge deg.

Faxen :sailing:

PS! Du må endre avataren din!!DS!

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for det, og i lige måte

 

Lekkert, det er helt sikkert!

Samme komfyr som meg har du også :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Takker, Har ikke fått testet om den virker ennå, men forige eier sa så. Det blir vel muligheter for en Solberg ute på skjøen også da .. :smiley:

 

Kjempestilig dame!  :flag:

Her kan du kose deg med å få båten så personlig som du selv vil. Regner med at du har mye ideer hva du skal i gang med.

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for det, og kose meg skal jeg gjøre, dette har jeg ventet lenge på. Har masser av ideer som har kvernet i snart et år. :smash:

 

:seeya: Gratulerer med kjempefin båt  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Takker for det..

 

:cheers: Gratulere med ny båt,denne må du være fornøyd med vel!.

Sees på Norsjø i sommer :seeya:

<{POST_SNAPBACK}>

Denne båten er jeg fornøyd med, denne forsvinner ikke med det første. Skal ikke se bort fra det, skal holde utkikk etter en stor lindenberg krysser.. :seeya:

 

Var foresten på telefonen i med Hansen & Arntsen i dag, skal ringe dem igjen med prod nummeret (Står på en flott plakett under HT :smiley: ) og høre om de har litt papirer på båten fra produksjonen, eneste jeg vet er at den er laget i 1979..

 

hvem vet kanskje de tilogmed har tegninger på den hehe..

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...