BØstrøm Startet 5.April.2016 Link til dette innlegget Startet 5.April.2016 Første fulle vinter i stålbåt er tilbakelagt. Pottebrenneren fra Glembrings har størt sett holdt innetemperaturen oppe, men kulde fra sengebunn har vært ett problem. Båten er en Motiva43, isolert til ca 10cm under vannlinjen. Jeg sover i en dobbelkøye over styremaskinen, og stålet er uisolert under køya. Ventilerer jeg her, kommer det kondens på skroget grunnet temperaturforskjellen. Problemet er ett kuldegufs undenifra, som nær har invalidisert ryggen i perioder, særlig etter nyttår, da vanntemperaturen har vært lav. Er det motforestilinger mot å isolere stålet under vann? Båten er godt laget, så det overrasker meg at det ikke er gjort, medmindre det er av en grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Ser ikke helt for meg hvordan dette ser ut, men hva med å legge maritim sin 10mm skrogisolasjon over eller under bunnen i køya? -samt å lage eller kjøpe spillebunn til å ha under madrassen? Sistnevnte vil hjelpe utrolig på mykheten på køya og generelt bedre kondensproblem med bedre lufting. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 5.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Jeg kan alltids isolere mellom madrass og rom under køye, men da går jeg glipp av muligheten for å legge en liten radiator i rommet under køyen(ved styremaskin). Fra pluss ett par grader, til pluss 30 gjør nok susen, men dumt å fyre for kråkebolla. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.