Jump to content

Første tur med ny seilbåt, Kristiansand - Holmestrand


yumyum

Recommended Posts

Da har du ikke sett særlig nøye for det går da en masse båter gjennom der, men på det grunneste ved lavvann er det nok ikke mer enn rundt en meter. Snekker, joller og skjægårdsjeeper går gjennom der hele tiden uten problemer.

Mye som går..

Mener bare å si at leia ikke går gjennom det sundet. Samt at å planlegge ferdsel i ukjent område, i områder med dybde under en meter, er noe jeg ikke vil anbefale.

Link to post
Share on other sites

Mye som går..

Mener bare å si at leia ikke går gjennom det sundet.

 

Jeg kommenterer hva du skriver, ikke hva du mente å skrive, og når det du skriver er direkte feil så tillater jeg meg å kommentere det. Etter hva jeg har forstått så er denne båten utstyrt med senkekjøl og da er det ikke noe problem å gå gjennom Grunnesund. Kommer man fra båthavna i Lillesand er det marginalt kortere å gå der, men kommer man Blindleia vestfra så ser jeg ikke noe poeng med å gå der uansett.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei.. Ny her på forumet og ferske seilere (hatt motorbåt i over 25 år)

 

Leste denne tråden først nå. Og selv om den tidvis var ganske underholdene og vill, så vil jeg bare opplyse litt i tråden her;

 

Kjøpte denne av yumyum i mai i fjor. Han kjørte den for motor til Brevik for oss, hvor vi overtok båten. Så jo at det var en del å gjøre kosmetisk, men den var i ok teknisk stand, sett bortifra at det mangla litt elementært utstyr. Snakka også med forrige eier i forbindelse med kjøpet, og båten var akkurat som det sto i den opprinnelige annonsen. Minus ødelagt motorfeste og et stort hakk i roret, men det fikk vi opplyst av yumyum før vi så på båten. Skroget er bra, ingen råte eller alvorlig skader (annet enn på litt av treværket ved luka) men litt groe og skitt under puter, vann under dørk etc.. Installerte automatisk lensepumpe allerede første dagen. Litt lekkasjer må en jo regne med i en gammel båt. (Litt ved senkekjølen og luka) 

Batteribanken er bra og holder stand ennå, men byttet ut alt av det elektriske. Seil er gamle men fungerer til turbruk. 

 

Etter en god del jobb som vasking , pussing og oppgradering av både båt og utstyr har dette blitt en ganske så ok båt for oss. Lært oss å seile sånn passe greit og Bruker den flittig. 

 

Mvh fornøyde førstegangs seilere

IMG_20170614_163329.jpg

IMG_20170716_201334.jpg

Link to post
Share on other sites

Så bra. Det bekrefter igjen at kjøpers manglende kunnskap ofte kan lage mye spetakkel for selger.  Godt at båten var akkurat som opprinnelig selger hevdet og at båten nå blir brukt av noen som setter pris på den.  Egentlig en fin båt det der.

lykke til med videre !

 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...