Jump to content

Tilt/powertrim Mariner 90 HK vil bare ÈN vei


reinert

Recommended Posts

Hei alle sammen og god vår!

Jeg fikk plutselig et problem på min Mariner 99 modell 90 HK. Det er hydraulikken/Powertrimmen som plutselig sluttet å virke oppover. Båt og motor har stått innendørs hele vinteren og tilten funket fint for et par dager siden. Nå har den stått ute et par dager og det har regnet litt. (på land). 

Da jeg skulle teste den i dag for å tilte opp motoren, fikk jeg bare klikkelyder når jeg prøvde å heve motoren. Mens pumpa/motoren virker å gå når jeg tilter nedover... kommer i alle fall vanlig during fra den da. 
Altså; Bare klikkelyder/smålyder når jeg forsøker å tilte motoren opp, og normal lyd og hydraulikkpumpa/motoren virker å gå når jeg senker den. (nå står den selvsagt bare å stanger mot akterspeilet...)

Noen som aner hva det kan være? Noen som har vært borti samme problemet? Relèproblemer? Pumpa gåen? For lite olje? For dårlig batteri? (det er forresten ladet flere ganger gjennom vinteren). 
:) 

 

Link to post
Share on other sites

Takk for bra svar! Jeg forsøkte knappen på speeden ved rattet og det var samme problemet der som ved bryteren på selve motoren. Så i tilfelle må det mest sannsynlig være releet som er dårlig da. Den funker oppover av og til og plutselig er det bare klikking igjen.. Skal prøve å bytte de om, for å se om det virker motsatt:)

Link to post
Share on other sites

For å sjekke om det er releet som er problemet, kan du også legge et skrujern over de to kontaktene på releet som "bypass". Fungerer tilt/trim da, vet du det er releet som må byttes. Da slipper du å bytte om på releene.

Hadde identisk problem med en Mercury 80hk på 90-tallet.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...