Marwin Startet 9.April.2016 Del på Facebook Startet 9.April.2016 Vannet kommer ikke... Viknes 880 2005 Tømte vantanken og varmtvannstanken i høst og kjørte gjennom giftfri veske (beregnet for dette formålet). Har hatt frostvakt i båten (ligger i sjøen). Fyllte ferskvannstanken halvfull og startet pumpen på mandag men det kommer ikke vann i noen av kranene. (Min første vår med båten) Jeg hører at pumpen går. 1 Tåler standard vannpumpe i Viknes å tørrkjøres? 2. Tips om hva som er galt! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Ask Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Hei Eg kjenner ikkje båten, eller pumpa, men eg ville fyrst sjekka føljande: Det er kanskje eit dumt spørsmål, men høyrer du at pumpa går? Dersom pumpa ikkje går er feilen elektrisk. Fyll tanken heilt opp. Det kan tenkjast det må meir trykk inn på pumpa, for at den skal koma igong. Dersom det er litt grums på botnen tanken vil det ofte koma ut i systemet når du pumpar tanken tom. Sjekk filter på tuten på krana/kranane.Dersom du kan fylla litt vatn i slangen samstundes, så skadar ikkje det. Sjekk filter der vatnet går inn i pumpa. Dette filteret er ofte mindre enn eit fingerbøl, og kan vera i stussen der slangen går inn i pumpa. (Det er mange år sidan eg kasta dette filteret, og det har gått helt fint.) Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Skru slangen av pumpa på den siden den ikke suger start pumpa og steng delvis igjen hullet på pumpa med fingen det er ofte dette hjelper . Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Fyll tanken helt full. Det kan løse problemet. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Jeg har det samme problem hvert år. Min løsninger er, at tage slangen af på tryksiden af pumpen. Min teori er, at der kan stå vand i slangerne efter pumpen, og pumpen klarer ikke at trykke vandet videre, kun ved at pumpe luft. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Slå på bryter, Åpne kranen, Ta kranen i munnen og sug til hard, Åpne gardiner igjen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Brigg Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Det tar noen minutter å fylle opp vv-tanken når denne har vært tømt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Dinamo Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Eg kjenner ikkje hverken denne båten eller pumpa, men hvis dette er ei pumpe som ikkje er selvsugende, kan det vera ein løsning å fylla vatn på trykksida av pumpa mens denne går. Dermed so får pumpa akkurat so mykje vatn som den treng for å kvitta seg med luft på sugesida. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 - og hvis ingen av rådene ovenfor gir bedring, kan det være at det ligger kalkrusk fra vannet i ventilene i pumpa, slik at de ikke får tettet skikkelig. Skru pumpa fra hverandre og gjør rent. Jeg har opplevd dette problemet. Hadde litt dårlig tid til å feilsøke og dro derfor og kjøpte ny pumpe. Åpna den gamle pumpa etter noen dager, gjorde rent - og har nå en reservepumpe ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Ta kranen i munnen og sug til hard, Åpne gardiner igjen. Er du redd noen skal se deg når du suger på slangen Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Er du redd noen skal se deg når du suger på slangen Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.April.2016 Del på Facebook Svart 9.April.2016 Dette har jeg opplevd mange ganger. Og hver gang er det fordi jeg har satt en annen krane åpen under vinterlagringen, som regel den til dusjen på badeplattforma. Pleier å demre for meg når jeg ser det renner fra denne.. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 11.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2016 Løsning: Fyllte vanntanken helt full og lot pumpa gå i ca 5 min. Takker tips :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
brs Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Bare hyggeligt Har opplevt samme problemstilling selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.