andk Startet 9.April.2016 Link til dette innlegget Startet 9.April.2016 Hei Har en 2006 modell Mariner 10/15. Står 10 på dekselet, men 15 på datakortet på stammen. Når jeg kjører så opplever jeg at jeg ikke klarer å gi full gass alltid. Den "kommer" ikke opp i turtall. Hvis jeg gir gass så øker turtallet for så å dabbe av. Vrir jeg ikke ned gassen på rorkulten da så dør den ut, men er jeg rask å reduserer gassen på rorkulten så går den fint på tomgang. Motoren starter lett og går fint på tomgang, men som sagt så fjusker den når man skal få den opp i turtall. Noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Vil anbefale en rens av forgasser og sjekke membranen i bensinpumpa. Dette er jo motorer som er utrolig greie å skru på, og som regel alltid sviver greit :) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Hei Eg har same motoren, og av same årgang. Med unntak av knekte løftehandtak, har motoren vore heilt uproblematisk. Eg har òg ein femhestar Mariner, og eg er samd med engestol at ein forgassarrens neppe skadar. Dersom motoren skal stå ein stund passar eg alltid på å kopla av bensinslangen, og la moroen gå til den stoppar. Då unngår ein at totaktsolja legg seg att i forgassaren. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 9.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Jeg har en mistanke om at det er noe med forgassseren, at den får for mye/for lite bensin. Rens av forgasser: how to fix?:) Må en plukke fra hverandre, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 9.April.2016 Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 Sjekk simringen på filteret. De ryker etter noen få år og gir falsk luft. Hadde samme motor, og samme problem. skader ikke med dm rens av gasseren heller Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
andk Svart 9.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2016 ok:) skal sjekke det:)( Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 10.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Er det del 3? Denne pakningen? http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mariner/15%20VIKING/0P325500%20%26%20Up/Fuel%20Filter%20Assembly(USA-1B153168-BEL-0P360021%20and%20Up)/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Hadde samme symptomer på en 8 hk. Var en liten plastbit som hadde satt seg i dysa. Så en sjekk av forgasser er nok lurt. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.