Skarpnes25 Startet 10.April.2016 Link til dette innlegget Startet 10.April.2016 Hej. Jeg har brug for hjælp. Dette er bunden på min båd som jeg har købt den. Det ser ud som om forrige ejer har fjernet det meste af bundmalingen og nogen steder helt ind til gelcoaten. Jeg har fundet Hempel Light primer samt VC 17M bundmaling, så jeg gætter på at bundmalingen der har siddet på har været VC 17M (den ene dåse har været åben) Mine spørgsmål er om bunden skal have primer før den bundmales? Er bunden klar til primer/bundmaling nu? Jeg tænker at male bunden med VC 17M. Håber at der er nogen som kan hjælpe Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Flere skoler her, men når du er så godt i gang ville jeg fortsatt og skrapt helt rent. Deretter lagt på min 4 strøk med 2K epoxygrunning før to strøk bunnstoff. Bytt farge på epoxygrunningen hver annen gang og legg første strøk med bunnstoff i en signalfarge. Rødt kanskje? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Skarpnes25 Svart 10.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Hej REM. Kan den ikke primes den som den står nu eller er det nødvendigt at skrabe bunden så der kun er gelcoat tilbage før den primes? Vil det sige at som den står nu så skal den kun have bundmaling hvis jeg ikke vil skrabe yderligere? Vh. Thomas Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Bar gelcoat må primes før påføring av bunnstoff. Skal du benytte 2K epoxygrunning bør du skrape ned til bar gelcoat. Framgangsmetode pleier å stå på boksen. Lykke til. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Skarpnes25 Svart 15.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Jeg har nu slebet og slebet Er bunden slebet godt nok og nu klar til 2K epoxyprimer? Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Jeg ville sagt ja! Meget bra skrapejobb.. Jeg tok lettvarianten med sandblåsing, deretter 3lag to komp epoxy fra SeaJet. Grå-Hvit-Grå og ett lag bunnstoff. Deilig å ha det tipp topp under vann :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Grønnskollingen Svart 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Godt jobba! Om du har tenkt til å fortsette med VC17 er det VCtar som er primer, men nå står du forsåvidt fritt til å velge bunnbehandling. Sitér dette innlegget Link to post
Skarpnes25 Svart 15.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 Mange tak, det er godt at høre at jeg er på rette vej Jeg har købt epoxy primer fra BT. Jeg går ud fra at det er lige så godt som så meget andet. Tænker at give bunden 3 lag primer. Tænker at købe kobberbaseret bundmaling fra BT da jeg har læst at det skulle være en god bundmaling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.