Jump to content

Skal denne bund primes før bundstoff?

Skarpnes25

Recommended Posts

Hej.

Jeg har brug for hjælp. Dette er bunden på min båd som jeg har købt den. Det ser ud som om forrige ejer har fjernet det meste af bundmalingen og nogen steder helt ind til gelcoaten.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Jeg har fundet Hempel Light primer samt VC 17M bundmaling, så jeg gætter på at bundmalingen der har siddet på har været VC 17M (den ene dåse har været åben)

Mine spørgsmål er om bunden skal have primer før den bundmales?

Er bunden klar til primer/bundmaling nu?

Jeg tænker at male bunden med VC 17M.

Håber at der er nogen som kan hjælpe :smiley:

Flere skoler her, men når du er så godt i gang ville jeg fortsatt og skrapt helt rent. Deretter lagt på min 4 strøk med 2K epoxygrunning før to strøk bunnstoff. Bytt farge på epoxygrunningen hver annen gang og legg første strøk med bunnstoff i en signalfarge. Rødt kanskje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Bar gelcoat må primes før påføring av bunnstoff. Skal du benytte 2K epoxygrunning bør du skrape ned til bar gelcoat. Framgangsmetode pleier å stå på boksen. Lykke til.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 1 måned senere...

Mange tak, det er godt at høre at jeg er på rette vej  :smiley:

Jeg har købt epoxy primer fra BT. Jeg går ud fra at det er lige så godt som så meget andet. Tænker at give bunden 3 lag primer. 

Tænker at købe kobberbaseret bundmaling fra BT da jeg har læst at det skulle være en god bundmaling.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...