rdalen Startet 10.April.2016 Link til dette innlegget Startet 10.April.2016 Det er mange tips om å bruke oksalsyre for å friske opp gelcoaten og få den hvitere. Planen er å ta hele dekket/overbygget, og kanskje skutesidene. Så er spørsmålet - hvilken virkning har oksalsyren på de blå gelcoatstripene på overbygg og skutesider? Hvis oksalsyren virker blekende, er det helt greit på hvit gelcoat, men IKKE greit på den blå. Den vil jeg slett ikke ha blekere, snarere tvert i mot. Jeg har lang erfaring med Autosol og vann, og det blir knallbra. Men det klarer ikke å hindre at det etterhvert kommer et gulskjær i gelcoaten, og at blåstripene på overbygget ser litt falmet ut. (jeg snakker ikke om gulskjær i vannlinjen, men generelt over hele båten.) Sitér dette innlegget Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode... Link to post
Lars H. Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Det tror jeg ikke er lurt. Jeg brukte oksalsyre for å bleke noen furulister rundt en dør hjemme som hadde gulnet med meget godt resultat. Så oksalsyre bleker! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Asbjørn2 Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Oksalsyre brukes mye på historiske gjenstander som har rustet. Syren fjerner rusten, men ikke malingen. Har ikke lagt merke til at malingen har blitt bleket. Sitér dette innlegget Link to post
Disisel Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Jeg brukte Deep Clean, sprutet på og vente noen minutter og så spylte av, meget godt fornøyd. Husk og.bruk egnet verneutstyr da det inneholder sterk syre. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Og hva inneholder Deep Clean som virkestoff? Saltsyre! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Disisel Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Se inn på siden jeg fant det, derstår det mer, også hvem som forhandler det. maritimstart.no Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 10.April.2016 Link til dette innlegget Svart 10.April.2016 Jeg har prøvd flere forskjellige. spesialmiddel dor gelcoatrens ser ut til å være basert på saltsyre. Syrevask koster en brøkdel og virker like godt. Men fytterakkern, saltsyre svir og lukter pyton. Min erfaring er at oksalsyre virker like godt, og mye fredeligere. Teakrens innholder oksalsyre og er fin også på glassfiber. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.