Sejjad Startet 10.April.2016 Del på Facebook Startet 10.April.2016 Hei. Har en Joda 7500 fra 86. Kjøpte båten i fjor. Følgte med kvitteringer for 143000kr ved skifte av motor i 2009 av typen Yanmar 4jm-te. Står at maksturtallet skal være 3600. Jeg får MAKS 2500... Noen som vet hva det kan være? Jeg har svært lite peiling på motor dessverre men har lært mye om alt på kort tid, men sliter med å finne ut av det.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.April.2016 Del på Facebook Svart 10.April.2016 Har du sjekket at "gasshendelen" ( den som wiren er festet i på dieselpumpa) går helt til enden, når setter spaken i max pådrag? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Sejjad Svart 10.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2016 Den har jeg ikke sjekket! Som sagt, litt grønn der men skal prøve å finne frem til den. Ol den ikke går helt til enden, kan den bare "strammes"? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 10.April.2016 Del på Facebook Svart 10.April.2016 Fikk du ut maks turtall fjord? Har båten ligget lenge på vannet? Litt gror rundt senter av propell kan fort stjele turtall. Dieselbiler, er de byttet, er de "tette" trekker det også dårlig. Har du gjort noe med propell/gir gassvaier når du ev har vært i motorrommet. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sejjad Svart 10.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2016 Hei Benji! Båten er bunnstoffet for en uke siden og tok den på vann på fredag. Propellen er nesten hel ny. Byttet den i år da den forrige som sto på var litt større. Båten gravde seg gost i fjor og alerede med den nye propellen går den litt bedre på sjøen. Men turtallet har vært maks i fjor også ja. Ingen forandring! Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 10.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2016 Har byttet olje og filter samt gearolje. Ingenting annet. Noe annet som kan være lurt å bytte eventuelt som kan forårsake det? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 10.April.2016 Del på Facebook Svart 10.April.2016 Hei, Er dette i auglandsbukta, Kristiansand ? Har min i vinteropplag der, hvis du vil så kan jeg komme ned så kan vi se om vi klarer å finne ut noe. Holder til i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 10.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2016 Hei Janoho. Det stemmer. Det hadde vært fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 10.April.2016 Del på Facebook Svart 10.April.2016 Kan prøve iallefall :-) Har mulighet imorgen fra kl 17 f.eks Si fra hvis noen annen dag passer bedre Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 12.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2016 Så utrolig hyggelig Janoho. Jeg har mine to barn denne uka men er du nede på torsdag? Da har jeg barnefri Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Vi tar en titt på torsdag, skal jeg komme ned kl 16, går det greit ? Jon Sitér dette innlegget Link to post
Sejjad Svart 12.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2016 Hei Jon, slutter kl 16 på jobb så kommer rett ned! :) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Flott, da gjør vi det! Sitér dette innlegget Link to post
tohegg Svart 24.Juni.2017 Del på Facebook Svart 24.Juni.2017 Vask luftfilteret godt med såpevann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.