Bisse Startet 11.April.2016 Del på Facebook Startet 11.April.2016 Sitteputene på flybridgen er laget i imitert skinn, med skummadrass inni. Når det regner trekket de vann og blir søkkvåte og tunge. Er det norm som har noen tips for å unngå dette? Fins det noe impregnering å bruke? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Worry II Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 (redigert) Hva med å trekke de med plast innvendig ? Puter og madrasser i min båt har dette i overalt, inne og ute. Redigert 11.April.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 11.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2016 Hva med å trekke de med plast innvendig ? Puter og madrasser i min båt har dette i overalt, inne og ute. Er det da en hel "tett" pose? På en båt jeg hadde tidligere var det brukt plastfolie rundt madrassen, men det ble ikke tett, da den var surret rundt madrassen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Worry II Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Jeg har ikke tatt ut og sjekket enda, Bisse. Bare dratt opp en glidelås og så det, pluss at jeg kjenner plasten når jeg trykker med fingeren. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Impregnering finnes det nok mangt å velge i. Det kommer også an på om hva slags skum som er brukt inni putene. Ideelt sett skal det være skum med lukkede celler og ikkje vanlig åpent. Ellers er plast som nevnt lenger opp et godt forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Skift ut skum-madrassen med Labyrinth spesialskum for uteputer (scroll litt ned på siden). Trekker ikke vann, renner rett gjennom Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sjøfare Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Iflg 3 forskjellige møbeltapetserere jeg var i kontakt med, er ikke plasten der for å gjøre det vanntett. Den er kun for at det skal bli lettere å få inn/ut putene fra trekket. I verste fall vil plasten holde på det vannet som kommer inn og gjøre saken enda verre.... hvis den går helt rundt. La plast på mine puter, men kun topp og sider, ikke mye på undersiden. Impregnering som kan brukes på skai finnes det mye av ja. Har selv godt hell med å lage luftspalte under putene når båten ikke er i bruk. Feks plastrør el som får putene opp fra underlaget. Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 (redigert) Jeg har brukt et middel som heter FIBER PROTECTOR. Testet først grundig ved å impregnere en bit av et bomullslaken. Ble pottetett selv når jeg spente det opp og satt det under springen. Har også brukt det på kalesjen. Biltema har et middel med samme lukt og beskrivelse, Har ikke testet det, så jeg vet ikke om det er det samme. Biltema's artikkelnummer er: 364562 Redigert 12.April.2016 av Fergu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.