Jump to content

Puter i imitert skinn trekker vann. Hvordan unngå?

Bisse

Recommended Posts

Iflg 3 forskjellige møbeltapetserere jeg var i kontakt med, er ikke plasten der for å gjøre det vanntett. Den er kun for at det skal bli lettere å få inn/ut putene fra trekket.

I verste fall vil plasten holde på det vannet som kommer inn og gjøre saken enda verre.... hvis den går helt rundt.

La plast på mine puter, men kun topp og sider, ikke mye på undersiden. Impregnering som kan brukes på skai finnes det mye av ja.

Har selv godt hell med å lage luftspalte under putene når båten ikke er i bruk. Feks plastrør el som får putene opp fra underlaget.

Jeg har brukt et middel som heter FIBER PROTECTOR. Testet først grundig ved å impregnere en bit av et bomullslaken. Ble pottetett selv når jeg spente det opp og satt det under springen. Har også brukt det på kalesjen. Biltema har et middel med samme lukt og beskrivelse, Har ikke testet det, så jeg vet ikke om det er det samme. Biltema's artikkelnummer er: 364562

fiber2.jpg

36-4562_xl_1.jpg

Redigert av Fergu (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...