BigDog Startet 11.April.2016 Del på Facebook Startet 11.April.2016 Hei, jeg har kjøpt en velbrukt Windy med VP 5.7l V8 med et 280 SP drev. Propellen som sitter på er en 15R21. Er denne riktig til båten, eller bør jeg velge en annen? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Uten ei einaste brukendes opplysning så er det ikkje så godt å si. Sitér dette innlegget Link to post
BigDog Svart 11.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2016 Da er jeg usikker på hva slags opplysninger som trengs - hjelp, please! Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Du må ha noen tall i regnestykket da vettu. Men utifra erfaring så vil en sånn propell være for fart over 35 knop i allefall og det høres plausibelt ut på en sånn båt. Alt etter hvilket turtallsregister motoren opererer i. Du må nesten prøve båten på vannet og sjå ka fart og turtall du får før en kan ta det videre. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 11.April.2016 Del på Facebook Svart 11.April.2016 Hva får du av turtall på motoren ved WOT? (full pinne) Da mener jeg med den propellen du har i dag? Hva er maks turtall som er tillat i følge instruksjonsboka til motoren? Med tom båt skal du helst komme helt til maks tillatt turtall med riktig propell. Eneste jeg stusser litt på er at jeg syntes 15" virker litt liten i dia i forhold til båtstørrelse, men det kan være riktig. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.