///CHARLIE Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Da er vi på vei... Så spennende . Henger meg på her og håper på masse oppdateringer og bilder underveis. Artig at du valgte Rekefjord som en av havnene under veis. Er der vi har båten vår om sommeren. Foreldrene mine har sommerhus der, så jeg har tilbrakt mye tid her i årenes løp. Godt skjermet for vær og vind. Dessuten er det blitt en veldig fin gjestehavn som er flittig brukt. Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
LALUNA II Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 (redigert) Møtte dere nok på veien men viste ikke om denne turen dessverre hvis det ikke var dere vi blåste på med hornet ved Svenner en plass Redigert 6.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gringo69 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Litt sen avgang fra Kristiansand i dag da vi måtte skaffe ny overgang for landstrøm. Skal prøve på Eger Sund, men får se hvor langt vi kommer Sitér dette innlegget Link to post
Gringo69 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Vel i havn i Egersund Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Flott tur dette her. Moro å følge med. Fornøyd med båten? Går det greit med seilinga? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 God tur videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gringo69 Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Flott tur dette her. Moro å følge med. Fornøyd med båten? Går det greit med seilinga? Veldig fornøyd med båten ja! Har gått greit med seiling når vi har fått det til, men mest motor hittil. Sitér dette innlegget Link to post
Gringo69 Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 På vei fra Stord nå og tar sikte på Hardbakke hamn. Leirvik på Stord anbefales ikke da service huset med dusj og toalett stenges kl. 9 på kvelden og åpnes ikke før 8-tida på morgenen Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Ser dere er i godt driv nordover ;-)Juni På Marinetrafikk nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
pacuare Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Stor tabbe, går utenfor Alversund (tror jeg det heter). Laveste bru 25 meter, mer enn dypt nok. For sent nå uansett. Mange fine leier å gå, spør gjerne her på forumet for anbefalinger. Utaskjærs er mest aktuelt på nettene når en setter vakter. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Artig å følge med. Jeg følger nå enda mer med, da vi handlet båt i går og går spennende seiltider i møte. Så vi stiller litt i samme klasse, med lite erfaring men med mye pågangsmot. Sitér dette innlegget Link to post
Gringo69 Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Vel i havn i idylliske Hardbakke :-) Havblikk hele dagen og flott vær. Eneste problemet var at skeptiker har slått seg vrang og vil ikke tømmes... :-( Får tilbakeslag i toalettet men usikker på om det er tømmeventilen eller om det er tett en plass. Mulig det blir en pitstop i Florø, men tar gjerne i mot tips om havner i nærheten av Måløy Sitér dette innlegget Link to post
Gringo69 Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Artig å følge med. Jeg følger nå enda mer med, da vi handlet båt i går og går spennende seiltider i møte. Så vi stiller litt i samme klasse, med lite erfaring men med mye pågangsmot. Gratulerer! Du har noe å glede deg til! Jeg storkoser meg og læringskurven er bratt! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gringo69 Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Stor tabbe, går utenfor Alversund (tror jeg det heter). Laveste bru 25 meter, mer enn dypt nok. For sent nå uansett. Mange fine leier å gå, spør gjerne her på forumet for anbefalinger. Utaskjærs er mest aktuelt på nettene når en setter vakter. Så posten litt for sent. Vurderer å prøve oss på en nattseilas hvis været fortsetter, bare for å få erfaring med å navigere på fyr. Sitér dette innlegget Link to post
///CHARLIE Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Syns det går heftig unna. Hvordan ligger du an i ruten i forhold til planlagt? Har dere hatt "flatt hav" hele turen? Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
Framtia Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Eneste problemet var at skeptiker har slått seg vrang og vil ikke tømmes... :-( Har du med deg en skeptiker får du skylde deg selv ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Trophy Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Vel i havn i idylliske Hardbakke :-) , men tar gjerne i mot tips om havner i nærheten av Måløy Kalvåg like etter Florø. Måløy har blant annet en super båtbutikk hvis dere trenger deler. Har vært på Tv.... I Norge Rundt pga sitt gode utvalg Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Gringo69 Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Syns det går heftig unna. Hvordan ligger du an i ruten i forhold til planlagt? Har dere hatt "flatt hav" hele turen? Det går jevnt oppover ja, og ligger godt foran plan ? Hatt mye stille sjø fra Kristiansand til Florø. I dag ble det ganske heftige bølger på slutten før vi gikk inn til Måløy. Fikk også prøvd bølgene over Oslofjorden og de åpne strekkene før Kristiansand. Starter ikke så tidlig i morgen, slik at vi går over Stadt litt utpå dagen. Er meldt en del bølger på morgenen. Håper å klare Bud i morgen kveld, men får se hvor lang tid vi trenger over Stadt. Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Ser av dagsetappene at hjemlengselen er stor nå.Jeg synes at vi tok godt i når vi seilte fra Ålesund til Kristiansund i ett strekk.Dere er jo rå!God tur videre, og husk å nyte turen også! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Går skikkelig unna med gutta ja Juni på Marinetrafikk Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gringo69 Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 (redigert) Var litt skeptisk ( ikke septiks... ) til bølgevarselet for Hustadvika så startet kl. 4 i morges. Vi fikk gynget oss godt likevel, men så ut til at det var enda værre senere på dagen. Lysten var stor til å ta de siste 40 milene også, men syntes vi hadde fortjent en liten pust på Sandstad. I morgen blir det en sjarmøretappe inn til Børsa der Juni får sin nye havn. Redigert 12.Mai.2016 av Gringo69 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Fornøgd med båten så langt? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 (redigert) Da ser jeg at dere er vel i havn i Børsa ja. Den turen gikk da utrolig bra - flott levert av nærmest "førstegangsseilere" synes jeg nok ;-)) Redigert 13.Mai.2016 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Bergen dørk Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Kjedelig lite dramatikk og forviklinger; så godt jobbet! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Vel blåst God helg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.