Jump to content

Hentetråd Sarpsborg - Trondheim (Bavaria 32)

Gringo69

Recommended Posts

Da er vi på vei...

Så spennende :thumbsup: .

Henger meg på her og håper på masse oppdateringer og bilder underveis. Artig at du valgte Rekefjord som en av havnene under veis. Er der vi har båten vår om sommeren. Foreldrene mine har sommerhus der, så jeg har tilbrakt mye tid her i årenes løp. Godt skjermet for vær og vind. Dessuten er det blitt en veldig fin gjestehavn som er flittig brukt.

b89c4711-b1e3-4407-804c-73cb716c3bf6.png

Medlem av

Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet

Vel i havn i idylliske Hardbakke :-) Havblikk hele dagen og flott vær. Eneste problemet var at skeptiker har slått seg vrang og vil ikke tømmes... :-( Får tilbakeslag i toalettet men usikker på om det er tømmeventilen eller om det er tett en plass. Mulig det blir en pitstop i Florø, men tar gjerne i mot tips om havner i nærheten av Måløy

Stor tabbe, går utenfor Alversund (tror jeg det heter). Laveste bru 25 meter, mer enn dypt nok. For sent nå uansett. Mange fine leier å gå, spør gjerne her på forumet for anbefalinger. Utaskjærs er mest aktuelt på nettene når en setter vakter.

Så posten litt for sent. Vurderer å prøve oss på en nattseilas hvis været fortsetter, bare for å få erfaring med å navigere på fyr.

Syns det går heftig unna. Hvordan ligger du an i ruten i forhold til planlagt? Har dere hatt "flatt hav" hele turen?

Det går jevnt oppover ja, og ligger godt foran plan ? Hatt mye stille sjø fra Kristiansand til Florø. I dag ble det ganske heftige bølger på slutten før vi gikk inn til Måløy. Fikk også prøvd bølgene over Oslofjorden og de åpne strekkene før Kristiansand. Starter ikke så tidlig i morgen, slik at vi går over Stadt litt utpå dagen. Er meldt en del bølger på morgenen. Håper å klare Bud i morgen kveld, men får se hvor lang tid vi trenger over Stadt.

Var litt skeptisk ( ikke septiks... ) til bølgevarselet for Hustadvika så startet kl. 4 i morges. Vi fikk gynget oss godt likevel, men så ut til at det var enda værre senere på dagen. Lysten var stor til å ta de siste 40 milene også, men syntes vi hadde fortjent en liten pust på Sandstad. I morgen blir det en sjarmøretappe inn til Børsa der Juni får sin nye havn.

Redigert av Gringo69 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...