pensol Startet 31.Mai.2005 Del på Facebook Startet 31.Mai.2005 Jeg skal bygge om toalettet i båten før vi drar på ferie. Toalettet nå går rett i sjøen (og lekker), så når jeg skal bygge om vil jeg gjøre det skikelig. Det jeg lurer på er om det finnes en tegning på toalett-anlegg m septik (tegning med oppkobl, hva som trengs av slanger,hvilke typer, kraner, svanehalser, plasering av ventilasjon mm.) Alle opplysninger taes imot med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Fra Vetus Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
NilsPils Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Nå kreves det vel også tilkobling over dekk for tømming med sugeslange til landanlegg. Kan noen her gi detaljer om hvordan den stussen skal se ut? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Divemaster Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Nå kreves det vel også tilkobling over dekk for tømming med sugeslange til landanlegg. Kan noen her gi detaljer om hvordan den stussen skal se ut? Fra Vetus igjen .... under "Fittings" Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sydvesten Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Nå kreves det vel også tilkobling over dekk for tømming med sugeslange til landanlegg. <{POST_SNAPBACK}> Nå er ikke jeg sikker på hvem som krever dette, men om så er tilfelle så lurer jeg litt. Vet det er krav i USA og i enkelte innlandsvassdrag bla. i Sverige, men i kongeriket Norge er det så vidt meg bekjent ikke noe generellt krav om dette ennå for båter som ferdes med salt under kjølen. Det er vel muligens et krav om dette for indre Oslofjord, men hvordan det er med tømmemuligheter vet jeg ikke Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Faxen Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Det ble vel lagt på is, i mangel av tømmeanlegg, så vidt jeg husker. Plages av og til av teflon hjerne. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 Hei. Du kan nok kvitte deg med dritten hvordan du vil, med sugeslange, bøtte eller rett i sjøen bare det er over 300m fra land. Bortsett fra i Vestby kommune. Der er det TOTAL forbud mot tømming i sjøen selv utenfor 300m grensen! I Son (Vestby) er det tømmestasjon. Men jeg har aldri sett noen båter ved den bryggen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NilsPils Svart 31.Mai.2005 Del på Facebook Svart 31.Mai.2005 (redigert) Det er mulig at Pensol, som har en gammel båt, ikke behøver tilkobling for sugeslange (enda). Men når det gjelder nye båter, sier reglene (EU-dirktivet) følgende: Redigert 31.Mai.2005 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.