Jump to content

Septik-toalett


pensol

Recommended Posts

Jeg skal bygge om toalettet i båten før vi drar på ferie.

Toalettet nå går rett i sjøen (og lekker), så når jeg skal bygge om vil jeg gjøre det skikelig.

Det jeg lurer på er om det finnes en tegning på toalett-anlegg m septik (tegning med oppkobl, hva som trengs av slanger,hvilke typer, kraner, svanehalser, plasering av ventilasjon mm.)

Alle opplysninger taes imot med takk. :confused:

Link to post
Share on other sites

Nå kreves det vel også tilkobling over dekk for tømming med sugeslange til landanlegg.

 

Kan noen her gi detaljer om hvordan den stussen skal se ut?

Bilde

 

Fra Vetus igjen .... under "Fittings"

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Nå kreves det vel også tilkobling over dekk for tømming med sugeslange til landanlegg.

<{POST_SNAPBACK}>

Nå er ikke jeg sikker på hvem som krever dette, men om så er tilfelle så lurer jeg litt. Vet det er krav i USA og i enkelte innlandsvassdrag bla. i Sverige, men i kongeriket Norge er det så vidt meg bekjent ikke noe generellt krav om dette ennå for båter som ferdes med salt under kjølen. Det er vel muligens et krav om dette for indre Oslofjord, men hvordan det er med tømmemuligheter vet jeg ikke

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Du kan nok kvitte deg med dritten hvordan du vil, med sugeslange, bøtte eller rett i sjøen bare det er over 300m fra land. Bortsett fra i Vestby kommune. Der er det TOTAL forbud mot tømming i sjøen selv utenfor 300m grensen! I Son (Vestby) er det tømmestasjon. Men jeg har aldri sett noen båter ved den bryggen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er mulig at Pensol, som har en gammel båt, ikke behøver tilkobling for sugeslange (enda). Men når det gjelder nye båter, sier reglene (EU-dirktivet) følgende:

 

Bilde

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...