Jump to content

Twin installasjon: motordata til plotter via NMEA2000


Brig'en

Recommended Posts

Hei!

 

Har 2X200 Evinrude E-tec (2008) og tenkte legge opp kabel til NMEA2000 nettverket. Har 1 stk Garmin 721XS og 1 stk Garmin 1020XS koblet i nettverk.

 

Kontaktene på motorene er lokalisert så er klar for selve jobben.

MEN før jeg bestiller 2 stk kabler a 12-1.300,- lurer jeg på om det er noen her med erfaring fra 2 stk separate motorer inn på plotter? Blir dette bare krøllball?

 

Ønsker å bruke dette i forhold til fart kontra forbruk og potensielle destinasjoner etc om mulig, vil man kunne få opp samlet forbruk eller må man regelrett bare legge sammen forbruk etc fra hver enkelt motor?

 

Forøvrig et lite sidespor; NMEA2000 må være guds gave til båtfolket. Nærmere plug and play har jeg aldri opplevd. Plottere, VHF, AIS, Garmin Meteor er koblet sammen. "Montere, koble strøm, droppkabel, slå på og det virker med en gang!" Herlig :)

Link to post
Share on other sites

... noen her med erfaring fra 2 stk separate motorer inn på plotter? Blir dette bare krøllball?

 

NMEA2000 er veldig "plug&play" ja  :yesnod: .

Jeg har to motorer med motordata på plotter. Så lenge det tekniske er på plass, slik at du får riktige data inn på plotteren, er det vel systemSW i plotteren som avgjør hvor god funksjonalitet du får for to motorer. I min Simrad plotter (NSS 16 evo2) er det konfigurasjonsvalg for en eller to tanker, en eller to motorer osv. der fungerer det veldig bra.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...