boatowner Startet 12.April.2016 Link til dette innlegget Startet 12.April.2016 Hei Har en Metal bøyle som går langs kjølen i min trebåt hvor bøylen har løsnet rett under vannlinjen ved bauen og lurer på hva som kan gjøres her uten og måtte bytte hele greia. Har en kompis som har sagt at jeg mulig kan bruke noe tjære og tette litt så eventuelle skruer får feste. Råten er fjernet ca 2 cm innover. Skulle postet noen bilder også men disse har tydeligvis ikke blitt lagret når jeg tok dem. Om jeg forklarer meg dårlig så ikke skyt meg hehe skal prøve og forklare så godt jeg kan etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Tja, noe problem å bruke moderne materialer ? Forslag om å borre ut/fjerne råttent treverk, deretter støpe igjen hullet med epoxy. Når dette er tørket forborrer du og setter inn ny skrue som holder jernet på plass. Det bør bli en varig reparasjon såfremt råteområdet ikke er for stort. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Ville skåret ut råten med Feinsag / multi tool, og limt inn nytt egnet treverk med pouleritanlim eller, kansje enda bedre, epoxy. Råte forplanter seg fort, så det er best å bli kvitt det. Sitér dette innlegget Link to post
boatowner Svart 13.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2016 Takker for tips skal forhøre meg litt mer før bestemmer meg om hva jeg gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.