Jump to content

Lukket båt med flybridge og seks køyplasser

tilplan

Recommended Posts

Både meg og kona er lett smittet av en sykdom kjent hos båtfolket. Større båt hadde vært fint. Har nå åpen Scand Baltic som vi egentlig er godt fornøyde med. Den har tre kabiner, men bare fem oppredde køyplasser og vi ønsker en køyplass til for å slippe å re opp hver kveld. Lukket båt hadde også vært fint for å utvide sesongen, i tillegg til flybridge for å få den luftige følelsen. Båten ligger på vannet hele året, så mulighetene for en lang sesong er absolutt tilstede.

Setter pris på forslag. Prisklasse er i utgangspunktet inntil 1 mill, men ved gode kjøp kanskje 1,2.

Setter pris på at Balticen har aksling, men innser at det blir veldig begrensende å ha dette som et krav videre. Ønsker heller ikke å gå ned på marsjfart i forhold til den vi har.

Både meg og kona er lett smittet av en sykdom kjent hos båtfolket. Større båt hadde vært fint. Har nå åpen Scand Baltic som vi egentlig er godt fornøyde med. Den har tre kabiner, men bare fem oppredde køyplasser og vi ønsker en køyplass til for å slippe å re opp hver kveld. Lukket båt hadde også vært fint for å utvide sesongen, i tillegg til flybridge for å få den luftige følelsen. Båten ligger på vannet hele året, så mulighetene for en lang sesong er absolutt tilstede.

Setter pris på forslag. Prisklasse er i utgangspunktet inntil 1 mill, men ved gode kjøp kanskje 1,2.

Setter pris på at Balticen har aksling, men innser at det blir veldig begrensende å ha dette som et krav videre. Ønsker heller ikke å gå ned på marsjfart i forhold til den vi har.

Seilbåter har alt dette. Og til 1 mill er det mye å velge i.

Sun 33 (oftest uten aksling)

Flem (mulig du må endre litt på den ene lugaren for å få bredere seng. Forskjellige løsninger). Leveres med og uten aksling

Spirit 360. Arvtageren til Flem. Har 4 kabiner, men trolig noe over prismessig.

Skorgenes 375, men den blir også over prismessig.

Få båter med tre kabiner uten at det er over 40/45 fot.

Av nyere båter så tror jeg Sealine har noen, samt Skilsø 39, Galeon 390 og Galeon 33.

Ville også sjekket disse

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Har mulighet for båt inntil 13 m lengde. Dette er totallengde inklusive alt som henger på, så 40 fot er ikke uaktuelt. Har jo sett litt på finn, men det er ofte vanskelig å vurdere løsningene og plassen ut fra tilgjengelig informasjon i annonsene.

Bigmac: Jeg vet seilbåter har godt med innvendig plass, men det mangler en del på marsjfart.

Sitrin: Takk for tips. 

Får vel svare meg selv litt. Har ikke funnet mye på finn. Det jeg har funnet til nå som kan være aktuelt er Seaking 38 fly, Laguna 1180 og Barracuda 1125 EX. Nord West 1100 trodde jeg også var aktuell inntil en telefon avslørte en sengeplass for lite. Det er også noen Sun 33, men de fleste har ikke skikkelig lugar i baugen.

Seaking og Laguna er vel mer eller mindre samme båten? Jeg synes det er små båter i forhold til oppgitt størrelse. Jeg tror det er få båter som skryter på seg så mange fot med baugnebb og badeplattform. Hvis du har plass til den lengden tror jeg det er andre båter er større innvendig. Men om du finner en med riktig lengde og antall binger er jo en annen sak da.

Takk for tips. Har sett litt på Viksund 320 også i kveld. Den oppfyller ikke kravet til tre kabiner, men ser ut til å ha køyplasser nok. Den kan jo være et alternativ. Ellers ser jeg at Nordwest 355 også har et par passende varianter, men ikke den som er på finn nå.

myhreoe: Den Nimbus 4000 jeg finner har kun fire køyplasser.

Du får også Viksund 360 Santa Cruz med tre kabiner, men det er ikkje mange av dei på markedet.

Den tredje "kabinen" her er veeeldig trang. Og som du skriver; det finnes neppe særlig mange av den.

Min Viksund 350 St. Cruz har tre kabiner. Kabin 2 med køyesenger duger for en 10- og en 12-åring. Kabin 3 har en bred enkeltkøye som kan holde i noen år for de to minste, men på sikt er det for trangt for to der.

Spirit 360 er det ikke laget mange av, og den ligger dessuten en del over budsjettet ditt. Men den tilfredsstiller kravet ditt til køyeplasser. Jeg kjenner en som har en slik, med aksling og v-gear. Det eneste han savner er mer stueplass. Det meste går med til lugarer og motorrom. :-)

Enig med de som foreslår Sun 33. Men da må du trolig velge drev.

Edit: Og jeg ser at du ikke er fremmed for å gå for drev.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

L̝i̝g̝g̝e̝r̝ e̝n̝ S̝U̝N̝ m̝e̝d̝ a̝k̝s̝l̝i̝n̝g̝ p̝å F̝i̝n̝n̝.

B̝åt̝e̝n̝ e̝r̝ b̝r̝e̝d̝ i̝ f̝o̝r̝s̝k̝i̝p̝e̝t̝, n̝o̝e̝ s̝o̝m̝ g̝i̝r̝ s̝t̝o̝r̝ i̝n̝n̝v̝e̝n̝d̝i̝g̝ p̝l̝a̝s̝s̝, m̝e̝n̝ s̝o̝m̝ g̝j̝ør̝ d̝e̝n̝ l̝i̝t̝t̝ h̝a̝r̝d̝ i̝ m̝o̝t̝ s̝j̝ø.

E̝l̝l̝e̝r̝s̝ e̝r̝ d̝e̝t̝ b̝r̝a̝ m̝e̝d̝ p̝l̝a̝s̝s̝ i̝ b̝åt̝e̝n̝, o̝g̝ m̝e̝d̝ e̝n̝ b̝r̝u̝k̝b̝a̝r̝ f̝l̝y̝b̝r̝i̝d̝g̝e̝ h̝v̝i̝s̝ d̝e̝n̝n̝e̝ e̝r̝ i̝n̝n̝r̝e̝d̝e̝t̝ r̝i̝k̝t̝i̝g̝.

Har sett den Sun som ligger ute, men dette er en med fire faste køyer og sittegruppe foran. Da blir det til at det må ryddes bort hver morgen og tilbake hver kveld.

Er ikke det bare å "permanent" re opp til soveplass forran og la det stå som soverom hele tiden? Selv om det er en sittegruppe forran så MÅ man jo ikke bruke den til det. :smiley:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Sorry, tenkte ikke på at den hadde salong forut.

Den er den eneste jeg har sett som er levert med aksel.

Mulig det er flere, men ikke som jeg har sett på Finn.

Dog er drevversjonen med en D6 og DPH drev en god løsning på SUN.

Krefter i massevis.

Bra kvalitet hvis montør har hatt hue på rett plass.

Mange er selvbygger/ innredet.

Litt "skranglete", men det er jo i utgangspunktet en rimelig båt.

Du får mye båt for penga (til rett pris da...)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...