tilplan Startet 12.April.2016 Del på Facebook Startet 12.April.2016 Både meg og kona er lett smittet av en sykdom kjent hos båtfolket. Større båt hadde vært fint. Har nå åpen Scand Baltic som vi egentlig er godt fornøyde med. Den har tre kabiner, men bare fem oppredde køyplasser og vi ønsker en køyplass til for å slippe å re opp hver kveld. Lukket båt hadde også vært fint for å utvide sesongen, i tillegg til flybridge for å få den luftige følelsen. Båten ligger på vannet hele året, så mulighetene for en lang sesong er absolutt tilstede. Setter pris på forslag. Prisklasse er i utgangspunktet inntil 1 mill, men ved gode kjøp kanskje 1,2. Setter pris på at Balticen har aksling, men innser at det blir veldig begrensende å ha dette som et krav videre. Ønsker heller ikke å gå ned på marsjfart i forhold til den vi har. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2016 Kunne lagt til at ungene er 5,6,10 og 12. Har sett løsninger der det er to doble køyer i en lugar. Det tror jeg blir mye bråk og ønsker helst noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Våger meg frampå med å foreslå en Sun 33. Vi hadde samme sett med krav (ca) og falt ned på den. Seier oss godt nøgde med det i dag. Den minste lukka båten vi fann med 6 faste køyplasser. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Bigmac Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Både meg og kona er lett smittet av en sykdom kjent hos båtfolket. Større båt hadde vært fint. Har nå åpen Scand Baltic som vi egentlig er godt fornøyde med. Den har tre kabiner, men bare fem oppredde køyplasser og vi ønsker en køyplass til for å slippe å re opp hver kveld. Lukket båt hadde også vært fint for å utvide sesongen, i tillegg til flybridge for å få den luftige følelsen. Båten ligger på vannet hele året, så mulighetene for en lang sesong er absolutt tilstede. Setter pris på forslag. Prisklasse er i utgangspunktet inntil 1 mill, men ved gode kjøp kanskje 1,2. Setter pris på at Balticen har aksling, men innser at det blir veldig begrensende å ha dette som et krav videre. Ønsker heller ikke å gå ned på marsjfart i forhold til den vi har. Seilbåter har alt dette. Og til 1 mill er det mye å velge i. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Sun 33 (oftest uten aksling) Flem (mulig du må endre litt på den ene lugaren for å få bredere seng. Forskjellige løsninger). Leveres med og uten aksling Spirit 360. Arvtageren til Flem. Har 4 kabiner, men trolig noe over prismessig. Skorgenes 375, men den blir også over prismessig. Få båter med tre kabiner uten at det er over 40/45 fot. Av nyere båter så tror jeg Sealine har noen, samt Skilsø 39, Galeon 390 og Galeon 33. Ville også sjekket disse Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
tilplan Svart 12.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2016 Har mulighet for båt inntil 13 m lengde. Dette er totallengde inklusive alt som henger på, så 40 fot er ikke uaktuelt. Har jo sett litt på finn, men det er ofte vanskelig å vurdere løsningene og plassen ut fra tilgjengelig informasjon i annonsene. Bigmac: Jeg vet seilbåter har godt med innvendig plass, men det mangler en del på marsjfart. Sitrin: Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 13.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2016 Får vel svare meg selv litt. Har ikke funnet mye på finn. Det jeg har funnet til nå som kan være aktuelt er Seaking 38 fly, Laguna 1180 og Barracuda 1125 EX. Nord West 1100 trodde jeg også var aktuell inntil en telefon avslørte en sengeplass for lite. Det er også noen Sun 33, men de fleste har ikke skikkelig lugar i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.April.2016 Del på Facebook Svart 13.April.2016 Seaking og Laguna er vel mer eller mindre samme båten? Jeg synes det er små båter i forhold til oppgitt størrelse. Jeg tror det er få båter som skryter på seg så mange fot med baugnebb og badeplattform. Hvis du har plass til den lengden tror jeg det er andre båter er større innvendig. Men om du finner en med riktig lengde og antall binger er jo en annen sak da. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nordan family 27 Svart 13.April.2016 Del på Facebook Svart 13.April.2016 Forbina? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 (redigert) http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=73241391 Denne vet jeg er fin da jeg har ligget ved siden av den siden den ble bygget, sannsynligvis den peneste på markedet edit: Ser nå at den bare har 5 sengeplasser. Redigert 14.April.2016 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Du får også Viksund 360 Santa Cruz med tre kabiner, men det er ikkje mange av dei på markedet. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
myhreoe Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Ser det ligger en fin Nimbus 4000 på finn, er til og med en fornuftig pris på den. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
tilplan Svart 14.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2016 Takk for tips. Har sett litt på Viksund 320 også i kveld. Den oppfyller ikke kravet til tre kabiner, men ser ut til å ha køyplasser nok. Den kan jo være et alternativ. Ellers ser jeg at Nordwest 355 også har et par passende varianter, men ikke den som er på finn nå. myhreoe: Den Nimbus 4000 jeg finner har kun fire køyplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 (redigert) Du får også Viksund 360 Santa Cruz med tre kabiner, men det er ikkje mange av dei på markedet.Den tredje "kabinen" her er veeeldig trang. Og som du skriver; det finnes neppe særlig mange av den. Min Viksund 350 St. Cruz har tre kabiner. Kabin 2 med køyesenger duger for en 10- og en 12-åring. Kabin 3 har en bred enkeltkøye som kan holde i noen år for de to minste, men på sikt er det for trangt for to der. Spirit 360 er det ikke laget mange av, og den ligger dessuten en del over budsjettet ditt. Men den tilfredsstiller kravet ditt til køyeplasser. Jeg kjenner en som har en slik, med aksling og v-gear. Det eneste han savner er mer stueplass. Det meste går med til lugarer og motorrom. :-) Enig med de som foreslår Sun 33. Men da må du trolig velge drev. Edit: Og jeg ser at du ikke er fremmed for å gå for drev. Redigert 14.April.2016 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
tilplan Svart 14.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2016 Key Freak: Ja, må nok være åpen for drev også. Det har sine ulemper som kverna@start.no blant annet skriver om i en annen tråd, men utvilsomt også sine fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 15.April.2016 Del på Facebook Svart 15.April.2016 L̝i̝g̝g̝e̝r̝ e̝n̝ S̝U̝N̝ m̝e̝d̝ a̝k̝s̝l̝i̝n̝g̝ p̝å F̝i̝n̝n̝. B̝åt̝e̝n̝ e̝r̝ b̝r̝e̝d̝ i̝ f̝o̝r̝s̝k̝i̝p̝e̝t̝, n̝o̝e̝ s̝o̝m̝ g̝i̝r̝ s̝t̝o̝r̝ i̝n̝n̝v̝e̝n̝d̝i̝g̝ p̝l̝a̝s̝s̝, m̝e̝n̝ s̝o̝m̝ g̝j̝ør̝ d̝e̝n̝ l̝i̝t̝t̝ h̝a̝r̝d̝ i̝ m̝o̝t̝ s̝j̝ø. E̝l̝l̝e̝r̝s̝ e̝r̝ d̝e̝t̝ b̝r̝a̝ m̝e̝d̝ p̝l̝a̝s̝s̝ i̝ b̝åt̝e̝n̝, o̝g̝ m̝e̝d̝ e̝n̝ b̝r̝u̝k̝b̝a̝r̝ f̝l̝y̝b̝r̝i̝d̝g̝e̝ h̝v̝i̝s̝ d̝e̝n̝n̝e̝ e̝r̝ i̝n̝n̝r̝e̝d̝e̝t̝ r̝i̝k̝t̝i̝g̝. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 15.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2016 Har sett den Sun som ligger ute, men dette er en med fire faste køyer og sittegruppe foran. Da blir det til at det må ryddes bort hver morgen og tilbake hver kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 15.April.2016 Del på Facebook Svart 15.April.2016 Har sett den Sun som ligger ute, men dette er en med fire faste køyer og sittegruppe foran. Da blir det til at det må ryddes bort hver morgen og tilbake hver kveld. Er ikke det bare å "permanent" re opp til soveplass forran og la det stå som soverom hele tiden? Selv om det er en sittegruppe forran så MÅ man jo ikke bruke den til det. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
tilplan Svart 15.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2016 Er ikke det bare å "permanent" re opp til soveplass forran og la det stå som soverom hele tiden? Selv om det er en sittegruppe forran så MÅ man jo ikke bruke den til det. Det var vel det svaret jeg ventet meg Det har noe med rot å gjøre. Ikke alltid så lett å bare la det være synlig Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 15.April.2016 Del på Facebook Svart 15.April.2016 Rotet kan vel skjules med gardiner? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Scand Baltic Svart 15.April.2016 Del på Facebook Svart 15.April.2016 Sorry, tenkte ikke på at den hadde salong forut. Den er den eneste jeg har sett som er levert med aksel. Mulig det er flere, men ikke som jeg har sett på Finn. Dog er drevversjonen med en D6 og DPH drev en god løsning på SUN. Krefter i massevis. Bra kvalitet hvis montør har hatt hue på rett plass. Mange er selvbygger/ innredet. Litt "skranglete", men det er jo i utgangspunktet en rimelig båt. Du får mye båt for penga (til rett pris da...) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.