Gnisten Startet 12.April.2016 Del på Facebook Startet 12.April.2016 Forrige sommer ble impeller skiftet på mitt Alpha drev. Jeg mistenker at verkstedet har gjort en særdels slett jobb med ved monteringen av drevet. Både eksosbelg og belgen på girkabelen har løsnet. Det er ikke limt og slangeklemmene er helt tydelig ikke skiftet ved monteringen. Er faktisk usikker på om klemmene i det hele tatt ble teitet da disse så ut til å slenge løst rundt både eksosbelgen og girkabelbelgen. Jeg tror jeg skal få festet eksosbelgen, men jeg sliter virkelig med å festet belgen (merket a på bildet) på girkabelen. Det er helt umulig å komme til slangeklemmen (merket b på bildet). Er det noen hokus pokus triks her eller må drevet av for å få dette til? Vurderer å sette båten på vannet uten at belgen rundt girkabelen er festet og vente til jeg får tatt en skikkelig service av fagmann. Hva kan konsekvensen av dette bli? Ekosbelgen er vel heller ikke helt kritisk å få festet til drevet antar jeg? Litt mer lyd? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
steyr t Svart 12.April.2016 Del på Facebook Svart 12.April.2016 Ingen av disssse klemmene skrus på når ett hekkagregat tas av eller på. Impelleren sitter inne i hekkagregatet ,så dette er nok ikke verkstedets feil. Eksosbelgen på alfa kan hoppe av dersom du har hekken tiltet langt ut over lengere tid. Jeg vil fraråde deg å sjøsette båten uten å feste klemmen til gir-belgen,ellers blir en stor vannlekkasje resultatet. Klemmen nås greit med en flexibel slangeklemmetrekker i størrelse 5/16 eller 8mm . Legg over sving til BB så går det greit. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 14.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2016 Takk for svar steyr t Med drevet tiltet opp får jeg ikke legge over mye til BB - Bedre å komme til ved drevet nede kanskje? Blir ikke lett det der. Noen råd om hvilken lim jeg skal bruke inn på stussen der belgene skal festes? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
steyr t Svart 14.April.2016 Del på Facebook Svart 14.April.2016 Jeg bruker ikke lim i det hele tatt på eksos og gir belg,bare på drivakselbelgen. PÅ eksos belg så er det enklest å gjøre godt rent med aceton ,både inne i gummien og stussen. Da blir den litt seig,og så varmer jeg den litt opp (30-40) grader med en varmluftpistol. På drivbelgen bruker jeg orginalt lim som hos merc heter : bellows adhesive. Det minner mye om kontaktlim. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.