Jump to content

Eksos kne Mercruiser 3,6L, må det byttes?


Terjris

Recommended Posts

For å skifte eksos slange måtte jeg demontere eksoskne, tilstanden på eksoskne ser ikke bra ut. Er det noen som har vært borti dette før ?
Er det bare å kjøpe nytt ? Hvor får jeg kjøpt nytt ? Eksosklaff var også delvis rustet I stykker I bukkehornet, hva gjør jeg med det. Motor er Mercruiser D219 3,6 L 180 HK montert på Bravo 2 drev.

bilde

Redigert av Terjris (see edit history)
Link to post

Rens med saltsyre. Har akkurat gjort en slik jobb på maken eksosbend. Bank løs alt du kan med en skrutrekker og hammer innvendig i eksosen, og fyll saltsyre i kammeret rundt. Mine så minst like ille ut, og ble brukbare igjen.

Mener det er en tråd om saken min for noen uker siden her. Skal se om jeg finner igjen den.

Link to post

Eller fra Ravns Garage

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...